isolering af papdøre ? kf 4 18-01-2004 14:03 Vi har så kaldte "papdøre" inde i det meste af huset,de lydisolerer ikke særlig godt,kan man gøre noget ved dette ? Vi har ikke råd til at købe hye døre. 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
bodker 513 9230 18-01-2004 15:31 :roll: :roll: :roll: :o Du kan: -Bede ungerne om at skrue ned for anlægget. -Stil skoene i entrén og brug hjemmesko med filtsål. -Tal ordentlig til hinanden. -Dyrk stille sex :oops: :twisted: Mvh ) :twisted: Mvh. bodker
njord 6397 7120 18-01-2004 17:35 Undersøg om der er plads mellem dørpladen og karmen. Hvis der er lidt plads kan du sikkert montere en selvklæbende skumprofil der er selvklæbende. Disse profiler kan fåes i de fleste byggemarkeder. Jeg mener det kaldes en glasliste. Kig evt på www.dafa.dk !! Du kan undesøge om der er plads ved at sætte nogle stykker kraftigt pap mellem dør og karm når du lukker døren. Ellers er der vist kun Bodkers råd !!!! Men ofte vil der være denne plads til skumlisten. Selv har jeg kraftige massive døre i underetagen, her er der også en gummiprofil der lukker for meget lyd. Mon overetage er undervejs og jeg tror også at der her bliver tale om "rigtige" døre, altså masissive, selv om det kan være fristende at vælge en profileret kanaldør. Disse papdøre har vist kun een fordel--- de er ikke til at smække rigtigt kraftigt !!! Der kommer ikke rigtigt noget "BANG" i dem... MVH Njord
Anjins-Honey 603 1234 18-01-2004 20:43 Hej Ikke alene Dørene kan man gøre noget ved, også den invendige inretning. Såsom At der er tæpper på gulvene af den ene eller anden slags og at rummet ikke er forholdsvis tom. F.eks Reoler bøger gardiner billeder osv. Alle disse ting er med til at reducere lydene. Med venlig hilsen Søren