Hjemmelavet kalksprøjte

Hej.

Jeg håber at det er det rigtige forum jeg skriver det her spørgsmål i, er lidt i tvivl nemlig.

En god bekendt har fået den idé at han vil lave en kalksprøjte han skal bruge ude i en stald, han vil gerne være fri for at trække en forlængerledning rundt da det er fugtigt i den stald. 

Jeg er blevet spurgt til om det kan lade sig gøre at drive en 12 volt pumpe med et 18 volt batteri fra en boremaskine.
Der tænker jeg at der umiddelbart skal en step down converter på og så skulle det spille.
Men han vil så også gerne ha en lille motor med en rører til at snurre rundt i blandingen så der ikke dannes bundfald, det kommer jo nok også til at være en motor på 12 volt tænker jeg.

Har nogen af jer erfaring med at lave maskiner drevet af akku batterier til boremaskiner?
Og evt. Hvor meget man kan belaste sådanne batterier? 

Jeg tænker ikke at det her er umuligt, men det er nok mere om hvor længe skidtet kan kører før han skal ha et nyt batteri på.

Ha en god dag 😊
Mvh. David 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nok ikke svar på dit spørgsmål, men de kalksprøjter man kan købe køre på trykluft.
søg på ammer kalksprøjte..
Der er jævnligt nogle til salg på DBA & GG
eks. ​LINK​​​

Vi prøver igen, i morgen --
 Inden du får lavet stepdown osv. har du givet ligeså meget ud, som det koster at købe et 12 motorcykelbatteri.

fase
Grunden til at det skal være med et 18 volt batteri er fordi at dem har han masser af, ville også hellere bare køre med et 12 volt.

Du kan for små penge købe en dc-dc buck konverter, men anvendeligheden afhænger meget af, hvor mange ampere, der skal bruges.

Hellere leje end at bo på gaden.
Kolding75 skrev den 28-01-2021 20:03:46

Du kan for små penge købe en dc-dc buck konverter, men anvendeligheden afhænger meget af, hvor mange ampere, der skal bruges.

Ja det var da en billigere løsning end den converter jeg har fundet 😊

https://www.elextra.dk/p/GS/H35711?gclid=CjwKCAiAu8SABhAxEiwAsodSZBl-WEzYBQOvKzXrERRFwftWx7V2nFcj-wbbX9CWhLR04g5tB2246hoCDlgQAvD_BwE

Annonce
Det afhænger af, hvor mange watt/ampere, der skal trækkes ud. En DC-DC buck konverter kan købes for meget små penge fra Kina/ebay, feks 300W/20A.

Hellere leje end at bo på gaden.
Ok, lige pt har jeg ingen info på pumpen og hvilken motor han vil bruge til at rører rundt med.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis