Gulvvarme regulering

Hej.Jeg har et gulvvarmeanlæg fra Danfoss. Det blev installeret for ca. 4 år siden, og jeg synes aldrig det har virket ordentligt. Gulvene bliver ikke ordentlig varme. Vi har 25 mm fyrtræsgulve og gulvvarmen er vandbaseret (dem som er ilagt spånplader og ligger lige under gulvet. Temperaturen det løber ind under gulvet med har jeg prøvet forskelligt, og selv om den er på 45 grader hjælper det lige vidt. På shunten har jeg prøvet de forskellige muligheder med at lade den køre på auto, og på billedet kan man se at jeg nu prøver på højst muligt flow. Nogle rum kan gulvoverfladen godt få en nogenlunde temperatur. Selv om temperaturen i stuen f.eks. Er på 20 grader og den er indstillet til 22 grader, så bliver gulvet ikke varmere end omkring 22 grader på overfladen. Jeg ved godt at man anbefaler at gulvene ikke skal være højere end 27 grader på overfladen pga. træet, men jeg vil gerne sikre mig at det kan blive varmere, og det kan det altså ikke. Jeg talte kort med en fra Danfoss, som mente det kunne være vandreguleringen. Stuen er 28 m2 og der er to kredse der går hertil (altså to af dem man kan se på billedet der kalder på varme). Det samme med køkken/alrummet som er på ca. 45 m2, gang ca. 15 m2 og 1 kreds, soveværelse ca. 13 m2 og 1 kreds, kontor ca. 6 m2 og 1 kreds. Det er værst i stue og køkken. Kan i hjælpe....please :-)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bruger søgefunktionen finder du svaret som er givet i flere tråde om Danfoss gulvvarme alene indtil nu i 2021.
3 muligheder:
luft i anlægget
for lidt flow i dine kredse
styringen af din fremløbs temperatur kører ikke korrekt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis