Hvordan skal jeg lave faldet på badeværelset?

Jeg kan ikke lige lure hvordan jeg lettest laver faldet på gulvet. Jeg planlægger at lave badeværelset som vist på skitsen. Kan det passe rummet er så småt så der skal være fald på hele gulvet? Jeg havde tænkt mig at støbe vandret uden for nichen og så støbe et gulv med fald i selve nichen? Må man det, hvis ikke hvordan ledes vandet rundt om glasvæggen uden at man skal støbe fald til den store guldmedalje....?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet et badeværelse der er marginalt større end dit og jeg har lavet det som du beskriver med ensidigt fald i brusenichen og plant gulv i resten af badeværelset. Husk at du skal have 30 mm fra afløbet til det kan løbe ud af dit "vådrumskar". Det løste jeg med 15 mm fald og 15 mm kant ved døre.
Kan det passe rummet er så småt så der skal være fald på hele gulve 
Rummet er nok så lille at det kræver vådrums sikring på alle vægge også. Men der kan godt være plant gulv uden for bruse niche, og så kant op ved dør som beskrevet af perhans.
Det vil naturligt medføre en kant under din glasvæg. Så du skal huske at glasvæggen skal stå en smule inden for denne kant. Ellers risikerer du at vandet som læber ned af væggen kommer ud på den anden side.
Er der lidt plads under glasvæg så ville jeg lave en smule fald ovre fra væggen hvor der står 1,7m Så vil eventuel vand liste sig ind under glasvæg ud for enden af unidrain. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis