Så kan de lære det kan de.

Hvad er det folk ikke kan forstå ved begrebet risiko?

De danske myndigheder har frarådet alle udlandsrejser. Alle destinationer er markeret med rødt. Advarslerne er gentaget adskillige gange, og alle normale mennesker har forstået budskabet

Alligevel skal vi i TV-avisen høre på en 17-årig gås der er strandet i Dubai. Det er tå krummende pinligt. Hun gamblede og tabte.

... Hun kan da bare skaffe en kamel og begynde hjemrejsen.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville være dyremishandling   
Hun på kridte balskoene.
NÅ!!  Jeg er altså ikke den eneste, der har det tungt med at blive meget medfølende og offervillig, når jeg ser sådanne trunter besvære sig over, hvor hjerteløst det danske samfund er, når vi ikke straks sender et privatfly til Langbortistan afsted efter dem med en stab af læger og tjenere i øvrigt.
I guder, hvor dumheden dog er udbredt.
Til orientering for andre tankeløse gæs: Jeg har aldrig været i Dubai, og jeg er alligevel lykkedes med at blive en gammel mand.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg havde ellers gode forventninger til danskernes sammenhold og hjælpsomhed.
I den første tid så man flere rigtigt fine eksempler på hjælpsomhed i form af feks indkøb til ældre og svage borgere, og at folk virkelig tog hensyn til hinanden i supermarkedet.
Jo jo, der var da enkelte der mente at de skulle købe ekstreme mængder wc papir og gær, men det så jeg mere som en rest af de gode tiders hamstring, samt en lemming effekt ud over alle grænser.
 
Men det virker som om at efter vi har fået en vaccine i udsigt, så kommer alle egoistisk folkepartis medlemmer krybende ud fra de huller de har gemt sig i, og kan slet ikke se at DE ikke skulle have ret til at opføre sig som de egoistiske selvcentrerede navlepillende tåber de er.

Forskellige grupper slås nu helt åbent om hvem der har mest brug for og derfor skal først i køen til vaccinen.
Sygeplejersker vil foran læger. Sosu'er vil foran de ældre. Erhvervslivet vil foran alle de andre. Unge vil foran de syge.

Vi hører mærkelige forslag om vaccine pas, så man hurtigt kan komme ned på sydhavsø med en paraplydrink i hånden, komme på festival, holde store fester, eller bare ud og spise.
Der er ingen der taler om fællesskab, mådehold eller næstekærlighed.

Tag det nu roligt. Slå klodt vand i blodet.... Det bliver godt igen   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Alle må gerne komme foran mig i vaccinekøen. Jeg skal ikke have Facebook- eller Microsoftmedicin. 

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
ktm skrev den 27-01-2021 16:20:18

Alle må gerne komme foran mig i vaccinekøen. Jeg skal ikke have Facebook- eller Microsoftmedicin. 

 Jeg springer osse over, i hvert fald i første omgang - vil godt lige se hvordan situationen udvikler sig. 

ktm skrev den 27-01-2021 16:20:18

Alle må gerne komme foran mig i vaccinekøen. Jeg skal ikke have Facebook- eller Microsoftmedicin. 

 Hvor er det bare sørgeligt at se folk sprede konspirationsteorier, der ikke har det mindste hold i virkeligheden. Hvis det havde drejer sig som alt muligt andet kunne man bare trukket på skulderen og grine lidt, men det her drejer sig om et problem der berører os alle og hvis der bliver skabt mistillid til vacciner på et falsk grundlag kan det bliver et alvorligt problem. Prøv at sæt dig lidt ind i tingene inden du blindt spreder noget du har læst i en sølvpapirshat-gruppe på Facebook.

Helt enig med perhans.
Jeg tager naturligvis imod den vaccine når det bliver min tur. Og det er også meget småt fra min side omkring medlidenhed med dem der er strandet.
Men en anden ting der harmer mig er de rige landes hamstring af vaccine. Danmark har på linje med resten af den vestlige verden opkøbt så befolkningen kan vaccineres ca. 4 gange Også med de 2 stik der skal bruges. Det betyder så at lande i Mellem  og Sydamerika, Afrika m.m. først kan regne med at få flok immunitet i 2023.
Nogle politikere er ved at røre ved problemet så man må håbe at de giver de sidste 8 - 10 mill. væk som de har i overskud til den tid.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der ingen rationel grund til at se tiden an angående en sikker vaccine. At være skeptisk er topmålet af ignorance.

Der er kastet milliarder af offentlige midler til at fremskynde forskningen i medicinalfirmaerne. Det indebærer også undersøgelse og kontrol ud fra grundforskningens megadata som milliarderne har muliggjort.

Der er ikke slækket på sikkerheden, men resultatet af disse megadata har muliggjort fremskyndingen.

Der har EU vist hvad et kollektivt samarbejde på rekordtid kan udrette. Hverken Danmark eller andre vestlige lande som har kastet milliarderne i udvikling af vaccinen er på bekostning af den tredje verden.

Opfattelsen er en kæmpe misforståelse næret af medierne. Der hamstres ikke vaccine. Den bliver distribueret i samme øjeblik den forlader fabrikken. At vaccinen er købt er ikke det samme som at den er leveret.

Uden bl.a. EU's investeringer der rækker ud over grundforskningen, bl.a. logistik, kunne den tredje verden ikke gøre sig håb om at få vaccinen i en overskuelig fremtid.

Flokimmunitet kan ikke sammenlignes med udvikling og distribution af vaccine. Det er udelukkende et spørgsmål om lokale regeringers kompetence til krisehåndtering.

Sundhedspersonalet forbereder sig på en tredje bølge. Der er ingen der kræver at komme foran i køen, men det debatteres om en omprioritering nu kan afværge flaskehalse senere.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis