Murstensvæg - kan ikke banke puds af uden at ødelægge murstenene

Hej venlige lav-det-selv-folk

Jeg er ved at lave et par rå murstensvægge i min lejlighed, og langt hen ad vejen går det godt. De fleste er banket fri for puds og muret op igen, uden de store udfordringer.

Der er dog én vægflade som er spartlet op med noget ***irriterende spartelmasse, som sidder så godt fast, at enten kommer det ikke af, eller også tager det flager af murstenen med. Jeg har forsøgt at bade det i mere eller mindre fortyndet eddikesyre, uden den store effekt.

Nogen gode idéer?

Bedste hilsner Agnete

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Hvis ikke din eddike syre "koger" altså skumme lidt op, så er det ikke et mørtelprodukt og det hjælper desværre ikke. Og du kan heller ikke bruge f.eks. LIP klinkerens som ellers er noget stærkere. Det må godt bruges indendørs, men du må derimod ikke bruge fortyndet saltsyre. Dampene derfra ødelægger meget forskelligt, dørhåndtag, elektronik, kontakter  m.m.
Enten må du opgive denne væg, mure nogle murstens skaller på, eller hugge det af og så lade den stå ekstra rå med de afskalninger der kommer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik

Tusind tak for dit svar. Jeg hamrer videre, og ser om jeg kan gøre det nogenlunde pænt :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også