Fastgørelse at trailer

Vi har en bådtrailer med båd som vi gerne vil sikre lidt. Mener at have set en trækkugle på et jordanker til nedstøbning. Kan det købes eller skal man have fat i en smed ? På forhånd tak

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min nabo har en trailerlås på traileren... nemt og rimeligt sikkert.
De findes i flere udgaver, prøv at søge på det,

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
tag en alm trailerlås og sæt en kæde  med i låsen , og støb den anden ende fast
Spild af tid og penge at støbe noget fast. Hvis de vil løbe med din båd, gør de det bare uanset hvad.
Trailerlås, som skræmmer amatørerne væk er nok.
JPsvend. Korrekt, men lidt må det da afskrække. Ps. lige nu er der trailerlås på-
Tak for indput

Det vil da altid hjælpe at låse traileren, men alt kan jo stjæles.
Vil du have en stang med kugle til at støbe ned, er du nok nødt til selv at få lavet noget.

I den lille havn hvor jeg har min båd liggende, har i perioder været plaget af tyveri af påhængsmotorer. Jeg har en meget solid lås, samt specielle bolte, hver gang der har været tyveri, er havnepresenningen taget af nede ved motoren, men har aldrig haft stjålen motoren.
Så ja det hjælper at have en solid tyverisikring, selvfølgelig gør det det, men som nævnt så kan alt jo stjæles.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har en løsning lidt som det du ønsker dig - Jeg har taget en trailer kugle som denne her: https://www.biltema.dk/bil---mc/last-og-trak/trakkugler/trakkugle-2000039659 og svejset den på et beslag/pæl.
På beslaget er der derudover svejset en ca 50 cm af en kæde som denne her: https://www.biltema.dk/baad/forankring/kader/kade-lange-led-2000017762 
Jeg har ikke selv kunne finde en færdig løsning så derfor lavede jeg en selv. Alternativt til en købt kugle var at gå forbi en autoophugger op skære en krog af en ophugnings moden bil.

Når traileren er sat på knoppen kan kæden føres gennem huller på trækstang og låses med en almindelig hængelås.
Der er 3 formål med min fastgørelse:
A) Traileren er i fastgørelsen tiltet således at vand kan løbe at toppressening
B) Traileren er fastlåst på en lille skråning og jeg risikerer ikke at traileren ned i bilen.
C) Traileren er sikret mod tyveri.

Alt kan naturligvis stjæles og min kæde kan klippes op men generelt kan jeg kun tilslutte mig anbefalingen med at låse sin trailer fast. Det har possitivt reddet mi tyrailer mindst 1 gang da der kom nogle for at "låne" den.
Låsen gjorde at tyvene ikke kunne tage traileren umiddelbart og gav naboen tid til at spørge ind i hvad der forgik. Tyvene var så frække nok til at påstå over for naboen at de havde aftalt at måtte låne min trailer. Her var det let for naboen at konstatere at såfremt jeg havde aftalt at låne min trailer ud havde jeg nok låst den op.
Tyvene kørte så 100 længere op af vejen og tog en anden ulåst trailer. Surt for ham der mistede sin trailer men godt for mig hvor min simple beskyttelse forhindrede tyveri.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis