Garage - vurdering af pris

Hej,

Har set nogle lignende indlæg, men det spænder godt nok vidt ift. pris og hvad definitionen er af en garage.

Jeg skal have bygget garage på ca. 45m2 som samtidigt skal bruges som hobbyrum. Så 30mm isolering i alle flader og isolering i loft. Dobbelt lag gips indvendigt og "klink" brædder på ydersiden. Ydermere skal der laves fundament og trækkes strøm.

Jeg har fået en pris, inkl. alt, på ~450.000. Dvs. ca. 10.000 pr. m2.  Jeg er på ingen måde håndværker, så det er totalentreprise. Jeg er desværre ikke ekspert i priser, så har svært ved at vurdere om det er for høj en pris. Har set folk skrive omkring 5000-8000kr er normalt, men mit projekt er måske lidt udover hvad man normalt definerer som en garage?

Inputs er velkomne (medmindre det er inputs om, at en carport koster 21.000 i Bilka og også beskytter bilen mod frost :)).
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Synes det virker ret så dyrt.
Er heller ikke håndværker - men har da efterhånden renoveret hele stue etagen selv.. og lært en del.

Ved ikke hvor i landet du bor, men det bedste du kan gøre er at spørge flere håndværkere hvad de skal have for det..

Du skal nok have lidt mere i som isolering 30 mm giver ingenting.
Frisk skrev den 26-01-2021 22:06:49

Du skal nok have lidt mere i som isolering 30 mm giver ingenting.

 300mm :) Skrivefejl 

Det er svært når man ingenting kan selv. Jeg kunne heller intet selv i starten, men ved at bruge 100-vis af timer på nettet og kaste sig ud i tingene, så lærer man noget, og det kan virkelig spare en nogle penge, hvis man i forvejen ikke har været så heldig at vinde i lotto.

Jeg ville gøre følgende:

1. Spørge 2 - 3 forskellige steder, og især prøve at finde referencer fra venner og bekendte. Der kan være milevidt forskel på priserne

2. Brug internettet, venner, bekendte eller andre fagmænd man måske kender. Sæt dig ind i hvad projektet indeholder og hvordan arbejdsgangen er. Lav skitser, materialelister osv. og lav dit eget budget.
Ligesom alt andet er forberedelse godt, og måske opnår du så stor viden at du selv kan lede projektet og entrere de folk du har brug for

Jeg har selv regnet løst på at rive vores carport ned til fordel for en garage (ca. 50m2), og der kommer jeg ikke over kr. 100.000 for materialerne. Støbning, gulvvarme, el, port osv. osv.
Det kommer selvfølgelig an på hvor ambitiøs man er ift. materialevalg og hvad der ellers skal bruges, så virkelig sæt dig ind i tingene.

Annonce
Tak for svar. Med et travlt arbejde, har jeg slet ikke tid til, at gøre mig selv til projektleder for håndværkerne eller opnå større indsigt - dér er jeg nødt til at bruge tid og kræfter et andet sted.

Jeg er bare interesseret i, at få en fair pris dog velvidende, at jeg betaler en del ekstra for, at de koordinerer og udfører alt.

Jeg er ved at indhente tilbud fra forskellige steder (tæt på og langt væk) og så har jeg et sammenligningsgrundlag.
Så vil jeg ikke mene du kan gøre så meget mere :)

Er tilbuddene specificeret, så de er nemmere at sammenligne, eller er det bare en total pris?

Held og lykke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis