Problemer med oliefyr

Hej

Jeg har gennem længere tid haft problemer med vores oliefyr, som ikke har kørt optimalt. Vi fik i november en ny brænder og tank. Herefter kørte det uden problemer i halvanden måneds tid, men blev med kortere og kortere mellemrum ved med at stoppe og lyse rødt.

Tog derfor brænderen af og kunne se at dysen var helt snavset til. Jeg tørrede den af og det startede op. Men da det så skulle brænde igen, så gik det ud.

Nogen forslag til hvad problemet er?

Hvis det er olien der er problemer med, ville det så have kunne køre halvanden måned på det? 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke garanti på brænderen og tank? De første 6 måneder er der garanti på brænderen, så gør ikke andet end at bede leverandøren om at udbedre fejlen. Ellers kan du komme ud for at garantien bortfalder. så få fat i installatøren.

fase
At dysen er beskidt uden på har normalt ikke nogen betydning.
Hvis du får ild i den, så kig på flammen igennem skueglasset. Den skal have en hvid-blålig varme med smør gule spidser. Og du skal ikke kunne se røg ud af skorstenen få minutter efter at den er gået i gang. Får den for lidt luft er flammen rød, og det soder med sort røg ud af skorsten. Får den for meget luft kan flammen blæse væk fra dyse og gå ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar allesammen.
Jeg har snakket med installatøren og kommet frem til en løsning. 
Mads Christiansen skrev den 28-01-2021 07:30:34

Tak for svar allesammen.
Jeg har snakket med installatøren og kommet frem til en løsning. 

Hvad blev løsningen så ???

 


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis