forskellige typer terrændæk/fundamentløsninger, fordele og ulemper.

Hej
Jeg er ved at udbygge sommerhus og kigger nu på de forskellige måder at støbe terrændæk op mod lecablokke. Jeg har fundet disse principper hos Leca. Nogen der kan nærmere beskrive hvornår man bruger de forskellige løsninger og hvad fordele/ulempter er?
 

-I reject reality and substitute my own.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
B er den løsning som er anvendt ved vores fundament tilbygning i 2019... dette er for at bryde kuldebro fra fundament soklen(leca).. jeg forstod på firmaet som støbte og stod for entreprise at det var måden at gøre det på... løsning A ligner for mig en skidt løsning pga kuldebro.. løsning C aner jeg ikke.. løsning B virker ihvertfald :) det du skal være obs på ved løsning B er hvor bred din væg bliver til sidst når der er monteret gips osv.... altså om din væg ender med at dække både leca blok og kantisolering 100%.. specielt hvis du lægger klinker efterfølgende er det nok nemmest hvis det er udelukkende ovenpå din gulvbeton.. 
Som tegningen viser er der tale om leca therm. Altså hvor den midterste del ca. 150 mm af fundaments blokken består af flamingo. Så på den måde har de 15 mm flamingo ingen betydning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis