Vådrumssikring badeværelse

Hej
Jeg skal vådrumssikre et gammelt badeværelse, som ikke lever på til kravene om vådrum. Hvordan gøres dette? Skal alle filserne, på gulvet og vægge pilles ned og kan/må man vådrumssikre selv?

Tak på forhånd
Vh 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vådrumsmembranen er normalt lagt under væg/gulv belægning.
Der er ikke noget i vejen for at gøre det selv, så længe du følger producentes foreskrifter og gør det rigtigt.
Jeg gjorde det selv tidligere på året hvor jeg har totalt renoveret mit bryggers/bad.
Efter at have jævnet gulve og pudset det der skulle på væggene, smurte jeg membranen ud. Uden/oven på lagde jeg fliserne.
Jeg er ikke bekendt med en metode til at "eftermontere" en vådrumsmembran.
Dog er der f.eks. flere brusekabiner som kan stilles og og de tæller i sig selv som en vådrumssikring.
Hvilken etage er det, og hvad består det af nu (udover at der er fliser på)
Der er principielt ikke noget i vejen for at man kan vådrums sikre oven på fliser og så komme med yderligere et lag fliser. Men det kan give udfordringer ved afløb m.m. hvis det ikke er beregnet til godkendte forhøjer rammer.
Men der er ikke krav om at der skal være vådrums sikret hvis du ikke lave rom i badeværelset og det er fra før dette blev et krav.
Men skal du til at lave om, så ville jeg gå "all in" og få lavet væghængt toilet, flyttet ting hvis det kanblive mere praktisk. Men i det mindste hugge fliser af. Det sidste indebærer nok at del af pudslaget ryger med. Men det kan også være nemmere at reparere end at jævne gammel fliselim ud. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis