Ulovligt?

Hej.

Er der nogen der ved om det er ulovligt,
Som elektriker at montere underskabsbelysning
'Hvor der tilhøre en ledning med 2p stik på'
https://www.ledvance.com/professional/products/luminaires/professional-luminaires/linear-luminaires/linear-compact/linear-compact-switch/index.jsp
Direkte i stikkontakten med det 2polet stik?
Min chef mener det er ulovligt da underskabsbelysninget er en fast installation

På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du eller din chef elektriker(e). Er standerlampen tilsluttet en stikkontakt fast installation? Hvorfor mener din chef, at belysning tilsluttet en stikkontakt er fast installation. Hvis det er fast installation, skal ledningerne være 1,5 mm2, og dem får du ikke monteret i de viste armaturer.

fase
Jeg er elektriker
Min chef mener at undskabsbelysning generelt er fast installation.
Det underskabs armatur fra linket,
Det har jeg skruet op, sat den ledning der følger med i røven af lampen, lagt ledningen pænt i kanal og så stukket stikket i en stikkontakt.
Og det mener min chef er ulovligt, ved at den måde jeg har lavet det på ikke er en fast installation. Hvor han mener at man SKAL lave det til en fast installation, ved fx at opsætte et nyt lampeudtag, klippe det 2 pol stik af ledningen der medfølger, og montere i lampeudtaget med fast strøm, og så slukke og tænde lamen på den afbryder der er i selve lampen.
han mener at man SKAL lave det til en fast installation, ved fx at opsætte et nyt lampeudtag, klippe det 2 pol stik af ledningen der medfølger, og montere i lampeudtaget med fast strøm, og så slukke og tænde lampen på den afbryder der er i selve lampen.