"flyverust i opvaskemaskinen

Jeg har fået "flyverust" i min opvaskemaskine, og har konstateret at det stammer fra en af kurvene, hvor gummi overfladen er beskadiget og derfor er rustne.

Hvad kan jeg dække det eksponerede jern med ??

Jeg har prøvet at fjerne det rust som var synligt, afrense med rensebenzin og påført en 2 komponent lim, men det holder ikke.

er der nogen som har haft held med at løse dette problem ??

Gert
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, men med to-komponent epoxy (Araldit).
Hvis det er en dyr maskine kan det måske betale sig med en ny kurv https://www.nettoparts.dk/shop/traadkurv-bosch-opvaskemaskine-11969p.html
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svarene. De holdere som er beskadiget løber op i små 900.-, og da maskinen har en del år på bagen men stadig virker fint, vil jeg prøve endnu en gang, men købe to-komponent Araldit.

Gert
Hej du kan lave en rep med Remalle, det bruges til emalje vaske og andet af emalje.
Det har vi brugt flere gange, netop fordi kurve er dyre, det skal renses godt og påføres Remalle, det tørre rimeligt hurtigt og holder ret lang tid, araldit holder ikke det kan opløses med 60 grader varmt vand.

Mvh Steen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også