Fix siemens iq500 tørretumbler 2 bip

Hej,
Min tørretumbler (Siemens iq500 WT46W360DN/06) Er pludselig begyndt at komme med 2 x bip når man prøver at starte den. Der kommer lys i display og tromle, startknappen blinker "klar", men der kommer bare to bip og den starter ikke.
Jeg har ikke kunne læse om det i div manualer. Jeg har prøvet at trække stikket i flere dage, trykke startknap ind i 10 sek. og diverse andre kombinationer, men kan ikke få den til at starte.
Er der nogen der ved hvad der er galt?
Pft.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min undersøgelse førte frem til, at det var kontakten i dørlåsen.
Forinden havde jeg renset 'sumpen' og konstateret at den kunne pumpe vand op i beholderen.

Med lågen åben trykkede jeg med en lille pind på switchen indtil jeg hørte den klikkede, herefter trykkede jeg start på maskinen, hvorefter den bipped én gang og startede.

Jeg efterprøvede det flere gange og konstaterede at når lågen lukkede og fjeder-mekanismen drejede over - så kunne den ikke starte.
Har nu bestil en ny kontakt til ca. 350 kr.
Har nu monteret en ny kontakt - og den kører igen. Vær opmærksom på der sidder en skrue under plastic-inddækningen over kontakten. Den skal fjernes for at du kan få fronten ud og få adgang til kontakten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis