Flydende fugt/dampspærre i kælder

Hej alle I kloge mennesker

Jeg har igennem længere tid, døjet med vand/fugt i kælderen.
Men nu fik jeg lagt grundvands dræn, som fører til pumpebrønd, der så med en dykpumpe pumper det hen i det kommunale kloaksystem, og det har fungerer upåklageligt det seneste års tid.

Men så i dag opsagde jeg, at dykpumpen ikke var startet og der var vel 1 meter vand i brønden og drænrørets udgang lå under vand niveau, så hele drænerøret var også fyldt. Det resulterede så I vand i kælderen igen :(

Nu har jeg besluttet at montere en vand alarm i brønden, så jeg får besked hvis det skulle ske igen.

Men her kommer så mit egentlige spørgsmål.
I kælderen skal jeg alligevel have lagt flydespartel ud. Så jeg tænker, om det en mulighed, at banke et par centimeter af det nærværende betongulv væk, også lægge en form for vandafvisende materiale, inden jeg får lagt flydespartel. Hvis nu der mod forventning skulle ske noget med drænet (stoppet eller lign.)

Jeg tænker måske sådan noget flydende asfalt, som jeg også har smurt soklen med, eller en flydende fugtspærre?

Er det overhovedet muligt, at holde vandet ude?  

På forhånd tusinde tak :D

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart vil jeg mene at det er en dårlig ide.
Hvis du forhindrer vandet i at trænge igennem gulvet er der kun væggene tilbage det kan søge til og så er det et spørgsmål om tid før de rigtige problemer melder sig   

Jeg har også en sådan løsning, med pumpebrønd, og efter det samme som dig opdaget at pumpen ikke virker med efterfølgende "soppebassin" i kælderen, har jeg gjort det til en vane at tjekke pumpen... Så hver den 1 ligger jeg med røven i vejret og kikker ned i en brønd   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du skal bruge et cement baseret vandtætningsprodukt der kan modstå tryk. Det mest populære et vandex bb75, men skalflex har også en to komponent løsning. Bemærk at det ikke er helt billige produkter. 

Jeg ville fører membranen lidt op af væggene også svarende til hvor du mener vandsøjlen stopper. Da vandet ganske rigtigt vil søge derop men trykket vil jo aftage jo højere man kommer

Så længe du har en pumpebrønd sådan at trykket mod væggene kun er midlertidigt ville jeg ikke være bange for den løsning. 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også