Kan universal tilbehør bruges??

Har købt en Bosch multiværktøj PMF 220 CE Starlock som jeg er rigtig rigtig glad for. Men tænker på om der er andet tilbehør end fra Bosch der kan bruges til den??
Tænker feks på tilbehør fra Harald Nyborg og andre steder det er billigere end det er fra Bosch???
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, andet tilbehør end fra Bosch kan bruges, hvis det passer på maskinen.

fase
Måske står det på emballagen. Så vidt jeg kan se på billederne af Mitsutomo passer det også på Bosch.

fase
Starlock er en standard, som Bosch og Fein har lavet sammen. Mange andre producenter er gået med, så man netop sikrer at klingerne kan bruges uafhængigt af mærke. Der findes 3 forskellige varianter: Starlock, Starlock Plus og Starlock Max.

Så kig efter Starlock-mærket på klingerne, så er du sikker på at de passer.

Mvh. AllanE
Annonce
Du skal dog være opmærksom på at der er stor kvalitets forskel på de forskellige mærker. Så du kan godt risikere at de billige er billige af en grund   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Enig. Jeg købte et sæt i Harald Nyborg med diverse Starlock-klinger til multicutteren for 100 kr. (så vidt jeg husker). Jeg bruger ikke maskinen så tit, så jeg tænkte at det var smart at købe billigt, så jeg kunne få et lille arsenal af forskellige klinger i stedet for én god.

Men de er INTET værd. Metallet er så tyndt, at klingen bliver ødelagt i låsen/starlock hullerne der fastgør klingen til maskinen. To klinger er smidt ud nu efter 1 minuts brug og jeg gider ikke engang at prøve resten.

Mvh. AllanE
Jeg har  en bosch pmf 180e, og den passer fint til alle de billige, som man kan købe hos Harald Nyborg.
Min svigersøn har købt en nyere model, og det kan godt passe, at det er en PMF 220 med Starlock system, og det er ikke det samme, som på de tidligere modeller fra Bosch, så han har også konstateret, at dem fra Harald Nyborg ikke kan bruges. Som jeg ser det, er dem fra Harald ikke Starlock systemet.
Starlock systemet har 2 låse. Dels hullerne som skal passe men udenom hullerne er der presset yderligere et mønster ind, som også skal passe på multicutteren. Dette mønster er der ikke på tilbehøret hos Harald Nyborg, og derfor sidder de ikke ordentlig fast og bliver ødelagt.
Så det passer til det gamle system, men ikke til de nye, da de ikke kan spændes ordentlig fast.
Jeg har brugt min rigtig meget og stort set udelukkende med billige ikke originale, og ikke en eneste af dem, har jeg haft problemer med. Jeg indsætter lige et billede af, hvorledes de skal se ud for at passe til de nye med Starlock låsen, som vel er betegnelsen for, at den ekstra lås ligner en stjerne.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis