Nyt stikledning

Hej,

Vi skal have ny stikledning, fra vejen ind til vores hus. Afstanden fra stophanen til huset er ca. 15m.

Jeg vil lige høre:
1. Er det muligt at skyde en vandledning ind eller skal man ud og grave en 1.2m rende?
2. Vores eksisterende vandledning kommer ind i huset igennem gulvet med gulvarmeslanger i beton. Skal man have gravet gulvet op eller hvad er der af andre løsninger?
3. Hvad er et normalt meter pris på den slags opgaver?

Er der nogen som har lidt erfaring med den type opgaver?

På forhånd tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Det er meget almindeligt at skyde ind under haver m.m.
2. Der skal laves et hul der hvor stikledning skal føres op. Det kan være på 20 x20 cm eller lidt mindre. Så graver man hul uden for hvor raket kan ramme, og hvor man kan grave ind under sokkel. Igennem hul i gulvet kan man skubbe jorden ned så der bliver plads til vandrøret der skal komme op. Der sættes så et større rør uden på, ( opførings rør) så pel røret er beskyttet i beton støbningen.
3.Prisen vil jeg ikke gætte på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den kan skydes - det interessante i dit tilfælde er, om den nuværende stikledning er ført ind i huset via en indføringsbøjning og om indføringen er til at finde uden for huset...?
Er den det, kan der skydes hen til bøjningen og den kan føres ind her.
... ellers kan den skam godt føres ind gennem muren med en bøsning hertil.


 

indførigsrøret er et lovkrav i dag og der skal være plads til at man kan skubbe det på plads med de 90 grader det har
skal du ave det skudt ind , skal du bruge et hul på min 60x100 cm i begge ender, desuden skal du være sikker på der ikke er kabler elig du skal forbi , er der det skal de graves fri først
tit er det billigere at få det gravet ind hvis det kun er græs
Indføringsrøret behøver ikke have en bøjning på 90°, 45° er fint og gør det meget lettere at skubbe PELrøret ind. Slå et gevind på indføringsrøret, så det passer med en Isiflo afslutning.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis