Krav til loft i garage/værksted

Hej,

Jeg har en ældre landejendom, hvor jeg påtænker at benytte den ene længe som garage/værksted og derfor vil isolere denne. Det skal siges at det kun er til privat formål og ikke erhverv.
Længen er omkring 300m2, så der er ca. 400m2 loft der skal isoleres. Nuværende konstruktion er stålspær, åser og eternit tag.

Mit spørgsmål er, om der er nogle decideret krav til lofter i sådanne bygninger?
Der bliver isoleret med 195mm Isover isolering, brandtråd for at holde på isoleringen, dampspærre og 95x22 mm forskalling.
Normalt ville det være oplagt at smide gips eller troldtekt på efter forskalling, men efter at have regnet på vægten er jeg kommet noget i tvivl, om spærene, kan holde til den ekstra belastning det medfører.

Isolering forskalling osv vejer sammenlagt 3000 kg, det er jeg ikke bange for at smide i taget, men med enten gips eller troldtekt er vægten nærmere de 7500 kg, altså mere end en fordobling og synes det lyder af meget.

Så findes der nogle deciderede krav til loftsbeklædning, skal den overhovedet være der? Kan man evt. blot benytte en tynd hård masonitplade efter dampspærren? På nuværende tidspunkt er der ikke nogen beklædning, kun undersiden af eternittaget :)

Kom gerne med links til krav, hvis der måtte være nogen.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan du roligt gøre , og du kan også sagtens sætte plader op , det er jo ikke mere end godt 18 kg pr m2
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis