Tilbygning / Ombygning

Hej med jer gode LDS folk
Vi overvejer en tilbygning samt lidt ombygning af vores hus.

Ønskerne er følgende:
  • Køkken alrum
  • Nyt soveværelse med walk-in
  • Bad/WC nr. 2
  • Et lille viktorialrum
(Nord er op på plantegning)
P.t. har vi terrasse udgange fra stue mod Vest samt mod syd i køkken.
Jeg har her vedlagt nuværende plantegning, en skitse af husplacering på matriklen samt vores bud på tilbygning/ombygning.
Men vi vil meget gerne hører om hvad i synes om dette forslag og/eller om i har andre idéer.
På forhånd tak

Mvh.
Fcb83
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der ikke meget at sige imod. I skal nok forvente en mindre ophugning omkring toilet i eksisterende bad for at få adgang til kloak. Mon ikke resten så kan leves i nyt toilet område.
Desuden vil der skulle lægges en jernbjælke ind hvor i får adgang til tilbygningen. Spærene vil hvile på ydermuren i nuværende hus. Men den del er en meget lille del af helheden.
Jeg ville nok tænke på 2 mindre vinduer tæt på hver side af hjørnet imod NØ så bliver der bedre plads til møbler i den forholdsvis lille stue. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ved ik om jeg ser rigtigt, men er der hovedindgang i køkken/alrum. Hvis det er rigtigt hvor vil du hænge overtøj, arbejdstøj gummistøvler og al det som man skal ha adgang til når man skal ud. Jeg er iøvrigt imod den der med at køkkenet skal være en del af alting, men der er jeg vist lidt mærkelig. Det er tilsyneladende højeste mode at ha så få vægge i et hus som muligt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
ev elmand:
Tak for de gode råd.
Kloaken løber lige igennem det nye toilet område, så tænker vi vil kunne tilkoble her, uden at røre ved eksisterende toilet/bad.
Mht. vinduer vil vi tage dine råd til efterretning.

kovas:
Der er en terrassedør i køkkenet.
Entreen er i bryggerset, det første rum nederst til venstre.
Tidligere hovedindgang har været der hvor vi påtænker bad nr. 2. Vi har aldrig brugt denne entre, da den ikke ligger særlig hensigtsmæssigt ift. adgang til huset, så den har været brugt som viktorialrum/opbevaring

Mvh.
Fcb83
Du skal kun tage det med vinduer som forslag. Og ret heldig med kloak forløb. Det ser ud som om kloak kommer ud fra huset i Østlige ende ( den fuld optrukne på situations plan.) . Så det må gå på langs inde i huset fra køkken og ind igennem bad. Det er lidt atypisk da det giver et længere forløb end ved fremførsel direkte ud fra hvert sted og til samlebrønd. Derfra videre til skelbrønd. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skud fra hoften ville jeg nok nedlægge det lille toilet og inddrage det til køk.
Så tilbygningen skulle indeholde et forældre soveværelse med eget wc/bad og måske et lille ekstra rum til rod/walkin og så ville jeg lave et stort køk,alrum, stue.

Bare kald mig BBB 
Annonce
Jeg havde placeret viktualerummet hvor det nye badeværelse er placeret. Det giver god mening lige ved siden af køkkenet. Spisebordspladsen kunne så flyttes over i den nede hvor du har tegnet viktualerummet nu. 
Jeg syntes stuen vender helt forkert mod nord og øst. Måske man kunne bytte rundt på soveværelse og stue. Og så prøve at se på muligheden for badeværelse nummer to i forbindelse med soveværelset, så det bliver et forældrebadeværelse. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Big Bam Boo:
Tak for input, vi har haft tænkt noget lign.
Det var for at holde udgifterne nede på tilbygningen at udgå bad her, men vi vil overveje det igen, da vi sagtens kan se fordelen ved det.

Wezio: Tak for input. Vi har naboens murede garage der ligger i skel mod vest, derfor vender stue/soveværelse som det gør. Der vil være bedst udsigt til haven mod øst.
Årsagen til badeværelset ikke har været i tilbygningen var for at holde omkostningerne nede, da vi tænker det ville være billigere at etablerer det lige ved siden af det eksisterende, hvor kloak og vandtilførsel løber under gulvet igennem det nye bad. Men kan sagtens se fordelen ved dit forslag, og vil tage det til efterretning.

Mvh.
Fcb83
Direkte adgang til prutterum fra køkken?? Vistnok ikke lovligt. Ihvertfald ulækkert.
Det med at kloak og vand skal føres et stykke i gulvet vil fordyre projekt, men jeg tror det er bagateller i forhold til helheden.
Når man er i gang så skal man slutte som man helst vil have det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen

Så har vi fået et skitse forslag til tilbygning af en arkitekt.
Har i nogle gode inputs og kommentarer hertil?
Vi har selv nogle andre ønsker vedrørende vinduer, der skal laves om, ellers synes vi planløsningen er ganske fin.

Selve viktualrummet i fordelingsgangen vil vi lave større, det er ikke vist på denne skitse.
Vi overvejer ligeleds også at flytte dør fra bryggers op til selve allrummet, således det giver fri plads i selve køkkenet.

Vi påtænker tilbygningen i træ, for at bryde med de rødemursten.
Hvad tænker i og evt. hvilken beklædning ville i selv vælge?
Her har arkitekten selv valgt en sort træbeklædning

På forhånd mange tak, alle inputs er glædeligt modtaget, skønt at få andre øjne på.


Mvh.
Fcb83
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis