Tilbygning / Ombygning

Hej med jer gode LDS folk
Vi overvejer en tilbygning samt lidt ombygning af vores hus.

Ønskerne er følgende:
  • Køkken alrum
  • Nyt soveværelse med walk-in
  • Bad/WC nr. 2
  • Et lille viktorialrum
(Nord er op på plantegning)
P.t. har vi terrasse udgange fra stue mod Vest samt mod syd i køkken.
Jeg har her vedlagt nuværende plantegning, en skitse af husplacering på matriklen samt vores bud på tilbygning/ombygning.
Men vi vil meget gerne hører om hvad i synes om dette forslag og/eller om i har andre idéer.
På forhånd tak

Mvh.
Fcb83
Hej med jer gode LDS folk Vi overvejer en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis planløsningen er tilfredsstillende er der ingen grundt til at ændre nævneværdigt på den, men vær opmærksom på de mange gangarealer.

Arkitektens forslag med sort træbeklædning og høje vinduer i tv stuen er historieløs. Du får større værdi ved at ærlig mod det oprindelige hus og vælge samme mursten, opbygning og størrelse vinduer som det oprindelige hus.
Er der allerede en dør fra køkkenet og ud på den oprindelige tegning?
Jeg ville nok grundigt overveje om den dør kan undværes. Der går potentielt meget god bordplade plads til spilde, medmindre selvfølgelig man bruger døren hele tiden.

Bare kald mig BBB 
Hej Igen
Nu er der gået et års tid siden jeg lavede dette opslag. 
Det seneste år er bl.a. gået med at gruble over hvordan der skal bygges til. Vi er nu blevet enige om at det forslag der blev lavet ikke fungerer for os. det der gjorde udfaldet var placeringen af tilbygningen. Til højre for huset er der en offentlig vej, og den ønskelige placering ville være mod den, for at afskærme her.
Ydermere er der også soltimer i haven indregnet i denne beslutning.

Nu har jeg skitseret lidt mere, og komme frem til endnu en planløsning, og denne ønsker jeg jeres meninger om. Huset er placeret midt på grunden og det er ikke muligt at bygge i forlængelse af huset
Nord er op på skitsen.

Den største udfordring ved denne er at der ikke er mulighed for et vindue ifm. kontor. Her er tanken at isætte ovenlys vindue, og evt. en glasdør for at skubbe lys ind.
Nogen der har erfaringer med dette og eller meninger om dette?

På forhånd tak

Mvh.
Fcb83
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også