Renovering af hus og isolering

Hej,
Jeg ved der nok er nogle som er uenige med mig, men søger råd alligevel.
Jeg har købt et hus fra 70, med trægulve på strøer ovenpå et klaplag i stueplan.Jeg har taget alt op, undtagent klaplaget, da alle indervægge står derpå uden sokkel under.
Så det er en større ting at skulle banke det op og støbe under væggene 1m af gangen.
Så det er jeg kommet fra igen.
Jeg nøjes med 2x50mm grå flamingo i gulvet med 12cm beton ovenpå og gulvvarme.
Med en 20mm kantisolering rundt, 80mm rockwool blæst i hulvæggene som jeg har tømt for lecakugler.
Samtidigt nye 3 lags vinduer og døre.
Men så tænkte jeg, at jeg skal grave op udvendigt til sommer.
Så ville jeg i samme ombæring, da vi ikke for så meget isolering i gulvet, smide isolering udvendigt på soklen.
Men hvordan gør jeg det?
Er der nogle som kan hjælpe?
Soklen går 90-100cm under terræn.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså rent fremgangsmæssigt så graver du ud 1m af gangen, pudser evt op og putter isolering på.

Men spørgsmålet er hvorfor du vil gøre det for dit problem er det varmetab der forgår nedad med jorden under huset og det vil ikke blive mærkbart mindre af sokkelisolering (som tilgengæld er et ret stort arbejde)

Faktum er nok at du med den løsning må accepterer et pænt varmetab og dermed en højere varmeregning. Det eneste jeg ville være nervøs for er trægulv i forhold til om varmetabet er problematisk når gulvet skal holdes under 27 grader 

Ask
Jeg kom frem til en anden løsning.
Eneste grund til at jeg undersøgte sokkel isolering, er at jeg flere steder har læst, at det vil kunne hjælpe på problemet hvis man har fodkoldt.
Så jeg tænkte at det kunne være godt, når vi skal grave alt op udenfor og ikke kunne have så meget i gulvet.
Men nu fandt jeg ud af trapperne er lavet forkert, så der skulle 5cm af gulvhøjden, så jeg har skåret og banket alt op næsten nu.
Så vi ender med en isoleringsværdi på 400mm i næsten det hele.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis