Udfylde vindueskarm

Hej
Jeg har et vindue bag køkkenbordpladen, som har en karm der sidder meget lavt. Jeg kunne godt tænke mig st få den hævet så den nærmer sig bordpladen og så sætte fliser på. Nogle der ved hvad jeg skal fylde op med og hvad fremgangsmåden er?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bortset fra, at det vil se grimt ud udefra, så kan du lave en kasse i MDF i Bredde som vinduesbunden. Herpå kan du lime fliser og fuge.
Det vil da netop se dumt ud? Ser også ud til at der måske kan blive problemer med at betjene de nederste hasper på vinduet?

Men ok hvis det ikke er i stue-højde er det jo ligemeget hvordan det ser ud udefra - ellers så "snyder billedet" lidt.

Må være en virkelig gammel ejendom fra den tid hvor man var virkeligt høj hvis man var over 1,65 cm høj, siden vinduerne sidder så lavt ;)
Det er en ejendom fra 1928 :-) Jeg fik vist ikke forklare mig korrekt. Det er selvfølgelig ikke helt op til vinduet, men mere til lige under der hvor rammen på vinduet starter. 
Det havde jo været smart hvis det var lavet sammen med køkkenet så bordpladen gik ind i vindueskarmen.

Man kunne sætte lister på og nedlægge en plade af en art. Det kunne være skiffer, sandsten, melamin (evt. hvid) eller et andet materiale man kan lide.
Eller som Frisk foreslår. En plade og derefter sætte fliser af en art på.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Det er næsten ligemeget, hvad du lægger ned - bare du rammer højden. Nu er det svært at se, men det kunne ligne det er en 60 mm. det drejer sig...?
Om du limer 50 mm. gasbeton ned i bunden og lægger fliser oven på, eller om det er 3 eller 4 stumper gips limet sammen er uden betydning.

 

Ja der kn man se hvro små folk var for 100 år siden; ...!

Men jes løsnigen er fx bare at ligge 3 SF-fliser ned og fylde det med "whatever". Så det passer iniveuaet gg. Godt jeg ikke bor i sådan noget gammel lort, men det er en helt anden snak ;)
fuerzzz1 skrev den 26-01-2021 04:45:23

Ja der kn man se hvro små folk var for 100 år siden; ...!

Men jes løsnigen er fx bare at ligge 3 SF-fliser ned og fylde det med "whatever". Så det passer iniveuaet gg. Godt jeg ikke bor i sådan noget gammel lort, men det er en helt anden snak ;)

Kunne du ikke komme med et brugbart indlæg, istedet for og gøre grin med de andres forslag, og trådstarters hus? ;)

Men enig med de andre, når det kun er op til underkant ramme, bliver det ikke synligt uanset hvad du bruger, så afhænger det kun af hvad du vil have på toppen?

 

Jvr.fuerzz1's tidligere indlæg så er denne lille tilsvining af din bolig som han for øvrigt ikke hverken noget om eller endsige har set... Det er i den milde ende. Ifkg han selv så er hans lejlighed for øvrigt fyldt med ca. 1500 flasker mange af dem er fyldt med urin da han ikke kan/gider gå på toilettet og han kan ikke forstår at han kan høre mus eller rotter samt at der er mange fluer... Så ignorer du ham være og glæd dig over at der er rigtig mange seriøse brugere her på sitet.
Haha. Han må sku svine mit hus så meget som han lyster. Jeg er glad for mit gamle hus, flot og charmerende 😄 og tak for dem der er kommet med konstruktive svar. Her er i øvrigt er billede at mit gamle “skrammelhus”, flot ikke? 😄
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis