Behandling af fibergips 15mm retkantet

Hejsa LDS folk.
Jeg er i gang med mit LDS projekt af et kolonihave hus, hvor jeg nu har fået sat 15mm retkantet Fibergips/fermacell op på alle væggene, og jeg har så derfor tænkt mig selv at spartle, male, og opsætte filt :)

Har besluttet mig for at fuldspartle væggene 2 gange, og herefter slibe det. Efterfølgende vil jeg give det microdespers. Og opsætte 200 grams grundet ameringsfilt :) Men det jeg er i tvivl om er, hvilken slags spartel jeg skal bruge både, og sådan en trin for trin forklaring på, hvordan jeg skal gøre tingene :)

Mvh Søren.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skal fiber gips limes på alle kanter når det drejer sig om fuldkantede plader. Den lim der presses ud lader man sidde til mindst dagen efter hvor det let kan hugges af med en 20-30 cm spartel.
Så slibes væggen over, så fnuller ved skruehuller forsvinder.
Skruehuller, revner ved samlinger og andre huller spartles, og efter følgende slibes så fremspring slibes væk væk. Så fuldspartler man, hvor man bruger en 30-40 cm bred spartel hvor man trækker så lidt på som muligt. Man trykker lidt mere på spartlen i den side man skal hen imod, så der ikke opstår pølser ved den spartelkant hvor man kommer fra.
Så slibes væggen og det burde være klar til maling eller som du ønsker Micro dispenser og filt.  
Jeg bruger mellem fin sandspartel og gerne den billige fra jem og fup

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også