tæmning og oprydning af have

Hej allesammen,

Min kæreste og jeg har fået lov at leje et hus. Huset skal rives ned om 2 års tid og vi har derfor lov til at gøre hvad der passer os med det og haven.
Vi har altid boet i lejligheder og har aldrig rigtigt haft have. Nok mest fordi vi hader havearbejde. Vi søger nu tips og råd til at få klippet, skåret, fældet og dræbt alt hvad der er højere end 40cm. Der er lidt træer og lidt buske, jeg kender desværre ikke arterne og vi har ingen billeder af haven, så det er måske lidt svært at hjælpe med dette udgangspunkt, men vi håber.
Kan man bruge nogle midler nu og lade dem virke i noget tid for at lette det manuelle arbejde senere?
Hvad kan man gøre for permanent at stoppe uønsket bevoksning?
Jeg tænker det meste skal jævnes med jorden for at vi kan så græs. Det er til at forholde sig til.

Vi har også nogle fliser i indkørsel og på terasse samt et betondæk (som der er store revner i) som ser gammelt, træt og beskidt ud.
Kan disse rengøres og hvordan? ville en højtryksrenser være et godt bud eller er den for hård?
Kan man forhindre ukrudt i at vokse i revner i betondækket og imellem fliserne i indkørsel og på terasse?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det kun drejer sig om 2 år så ville jeg lave meget lidt i haven. Er der køkkenhave eller blomsterbede, så kan disse omlægges til græsplæne som i ønsker, ved at grave, fræse eller bare jævne ud og så græs. Det er typisk hvor der er buske og træer, som mindst arbejdskrævende. Og  eventuelle midler virker ikke på træer, og buske bliver bare grimme hvis de slås ihjel, og er lige vanskelige at tage op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis