Tilslutning af emhætte og ekstern motor

Hejsa,

Jeg skal have en elektriker ud for at montere min nye emhætte, samt en ekstern motor. Og jeg prøver at planlægge hvor lang tid projektet kommer til at tage (jeg monterer selv emhætten og motor, tilslutning sker af elektriker).

Jeg har kun én ledning (strømudtag) tilgængelig ved emhætten, da den gamle havde indbygget motor. Nu læser jeg i manualen at motor og emhætte ikke må benytte fælles nul. Så nu bliver jeg helt bekymret for at elektrikeren ikke vil kunne montere begge dele på samme strømudtag, så det nu bliver et større projekt hvor jeg på en eller anden vis skal have trukket en ekstra ledning/strømudtag.

Håber der er én der kan be- eller afkræfte mine bekymringer?

Mvh.
Kasper
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad hedder sådan en emhætte. Har du ikke en henvisning til manualen til  emhætten?
Der må menes noget andet med fælles nul, fordi den nul, du har i huset, er fælles over hele huset.

fase
Som jeg læser det, så skal den eksterne “motor” tilsluttes direkte til emhætten, så du skal kun bruge eet tilslutningssted.

Søren O
Efter endt montering tilsluttes TX motoren til emhætten med det monterede stik, og er nu klar til brug 
Elmontering af motoren foregår ved at montere kabel med det monterede stik til emhætten. Så der er kun brug for et tilslutningssted.

fase
Tak til jer begge. Jeg skulle have læst den lidt grundigere inden jeg skrev. tilgengæld, så er der ingen grund til bekymring :)

Mvh.
Kasper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis