Isolering/Fundament til eksisterende skur

Hej alle

Vi har et skur, i forlængelse af vores carport. Skuret er isoleret i vægge og loft. Der er god udluftning i skuret gennem ventilation. Skuret står ovenpå herregårdsfliser.

Vi overvejer, at få isoleret bund/gulv i skuret selvom det er i forkert rækkefølge. Skuret er 5 år gammel og i fin form. Hvilken metode vil i anbefale? Beskriv gerne i en rækkefølge så en ikke uddannet fagmand kan forstå det :-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil du isolere gulvet? Vil du opvarme skuret?

Søren O
Jeg vil foreslå en randisolering hvor du graver ca. 0,5 m ned og sætter f.eks 100 eller 150 mm terrænbats (eller “flamingo”) lodret. Udvendig lukker du af med f.eks. en eternitplade ca. 10 cm. under terræn.
Indvendig piller du dine fliser op, lægger en plastdug (fugtspærre) og lægger dine fliser ned igen.
Så skal der lukkes for ventilationen, og du vil få et tørt skur.

Søren O
Hvis nu jeg ville have et rigtig fundament, hvordan ville jeg løse det. Punkt-fundament?
Hvad er et “rigtigt“ fundament. I min optik er det støbt sokkel, og det er nok lidt “overkill”.
Punktfundament kan godt løse opgaven, men det skal sættes ret dybt - vil tro i 1,0 m dybde, og med noget forankring.
Jeg har selv gravet jord væk mellem ”punktfundamenterne” og isoleret som beskrevet længere oppe i tråden.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis