Fjerne masser af sæbe fra klinkegulv

Hej med jer
Jeg arbejder et sted, hvor der vi flere gange dagligt skal fjerne sæberester fra klinker grundet overdreven brug af sæbe fra stedets beboere. Når vi gør rent foregår det med vand og klud, men det bliver hurtigt med en fornemmelse af, at vi skubber sæbe rund frem for at fjerne den. Derfor tænker vi at anskaffe et andet værktøj - men hvad skal vi kigge efter. Damp? Er der nogen, der kan hjælpe?

Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
masser af vand og svaber
En vandstøvsuger kunne bruges... masser af vand på gulvet og så suge det op igen, når det har opløst sæben.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg ville nok prøve med et murer værktøj, nemlig en spand og skum bræt fra flise fugesæt. Det består af en firkantet spand, med 2 vrideruller på, samt en pudsebræt med skumklodser på. LINK ( gummefugebræt skal ikke bruges) Dertil en ekstra spand. Der skal vand i begge spande, men mest i den uden ruller.
Så lægger du ret meget vand ud på en del af gulvet så sæben opløses, Det kan gøres med skumbrættet, og gerne fra spanden med ruller på.
1. Skumbræt stryges hen over ruller og afgiver sæbe/vand ned i spanden.
2. Dypper skumbræt ned i den anden spand som har ren vand og stryger igen hen over ruller i den første.
3. kører 1 strøg med skumbræt for at opsuge sæbevand. Det kan være 1 -1,5 meter det komme an på mængden af vand der er lagt ud.
og så gentager du 1 - 2 - 3 bortset fra at 2. strøg er lidt ved siden af første o.s.v.
Hemmeligheden er at du kommer med en ren nogenlunde tør svamp hver gang, og at du ikke kører rundt på gulvet med en "beskidt" svamp.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Erik - flere gange dagligt. Tror det bliver lidt trivielt.
Tror også jeg ville foretrække vandstøvsugeren som PinkHenrik foreslår.
Måske kunne det lykkes at fortynde beboernes sæbe.

Søren O
Det er nu ret effektiv så det lyder mere indviklet på skrift end det er i virkeligheden.
Det kommer jo lidt an på hvilken sæbe, men jeg har en mistanke til at det kan skumme for meget i noget maskinelt.
Jeg ville så nok hellere se om problemet kunne løses ved at undgå sæben men der har vi jo ingen viden om årsagen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har set en dampstøvsuger der blev brugt på et badeværelses gulv.
Den burde klare den opgave. 

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis