Afledning af regnvand fra overdækket terrasse

Hejsa, jeg har netop fået lavet en lækker overdækket terrasse på ca 40m2. Mine planer er at grave et kloakrør fra nedløbet af den overdækkede terrasse( det orange på billedet)  til en sandfangsbrønd ved huset som bruges til afledning af regnvand fra huset. Som vedhæftede. Ser i noget problem i det eller er det bare igang? DBH Tommi
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det skulle da fint kunne gå, men er der en tilslutnings mulighed i sandfangsbrønden ?

(hvis du har søgt bygge tilladelse, vil kommunen måske have dokumentation, fra en aut, kloakmester, på at arbejdet er udført.)

Eller skal du jo have lavet en anboring der er tæt, er det plast eller beton?

Her en in situ til plast Link     (kræver også et 127 mm hulbor)

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for hurtigt svar

Se mine svar til dine spørgsmål

Nej det skulle da fint kunne gå, men er der en tilslutnings mulighed i sandfangsbrønden ?
Nej men det tænker jeg at jeg skal bore/skære

(hvis du har søgt bygge tilladelse, vil kommunen måske have dokumentation, fra en aut, kloakmester, på at arbejdet er udført.)
Har ikke søgt byggetilladelse men vil lade en kloakmester lave selve tilslutningen, og selv lave alt gravearbejdet så det “blot” er boring i beton-sandfangsbrønden der reelt skal gøres af kloakmester

Eller skal du jo have lavet en anboring der er tæt, er det plast eller beton? Det er beton

Her en in situ til plast Link     (kræver også et 127 mm hulbor)
Hej igen Jens,

Selve koblingen fra nedløbet til kloakrøret (fra 75mm - 110 mm) er det korrekt antaget at det er denne model jeg skal bruge? I disse COVID 19 tider kan jeg jo ikke gå i byggemarkedet og snuse, så vil gerne være sikker i min sag inden jeg bestiller på nettet :-)

DBH Tommi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis