Pulver bejdse hvor meget vand? / tips

Hej

Jeg har købt den her Herdins pulver bejdse.
Jeg kan ikke helt blive klog på hvor meget kogende vand pulver skal opløses i..

Er det 2.5 dl? = 1/4 liter som der står på forsiden?
På bagsiden er der noget med 3/4 mængde vand og resten sprit..

Har læst at for ikke øvede, skal man ikke bruge sprit...

Påføring.. hvad er bedst? Pensel eller svamp?

Ellers nogle gode tips til bejdsning...? Det er krydsfinner jeg skal bejdse..Planen er hvis det går godt at larkere bagefter med mat møbel lak

Det er Pong kabinettet her, som jeg har bygget jeg skal bejdse. Fejler planen, så får det en gang folie..
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du bruger bare vand
og brug en svamp , det giver det bedste resultat
Når du vil bejdse, så lige et godt råd. Inden du bejdser, så koger du noget vand og og smører på det, som skal bejdses efterfølgende.
Det vil få træet til at rejse sig, hvorefter du sliber det igen. Gerne med 220 eller 240 sandpapir.
Så vil træet ikke rejse sig ret meget, når du bejdser.
Hvis træet rejser sig ved bejdsningen, så er det et problem, fordi hvis du så lige vil finslibe inden lakering, så sliber du med stor sandsynlighed gennem  bejdsningen de steder, hvor træet har rejst sig, og det bliver jo noget plettet noget at se på.
Som jeg forstår brugsanvisningen, kan du vælge at røre det op kun med vand eller med en blanding af sprit og vand.

Kurt B. Andersen
Du skal huske at lakere det efterfølgende, ellers smitter det af når det bliver vådt.
Hejsa

Lige for at slutte bejdsen af - så bliver det sgu godt - nu skal det lige tørre ordenlig op et par dage så får det mat lak

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også