Nyt køkken - Hvad gør jeg med gulvet? 🙃

Hejsa,

Jeg er ved at tegne og planlægge mit nye køkken, som jeg gerne snart skal i gang med. Køkkenet ligger i stueetagen i et gammelt hus, hvor der er uopvarmet kælder under. Nu er der bare en radiator i køkkenet, men den vil jeg gerne have lavet om til gulvvarme. Jeg har planen om at brække det gamle gulv op, og strø papiruld ud i etageadskillelsen, og så ligge nyt gulv oven på.
Hvordan er det bedst at bygge gulvet op?
  1. Papiruld i hulrummet
  2. Gulvspånplader som bund
  3. Varmefordelingsplader ovenpå
Der ud over har jeg læst, at i gamle huse er det bedst at ligge gulvvarmen helt ud til ydervæggen, for ikke at få en kuldebro - er det korrekt? Ved godt det bliver opvarmning inde i skabene, men så må jeg jo finde et andet sted til brød og madvarer :-)

Jeg har også læst, at når man har luft til vand anlæg, så er der nogle varmefordelingsplader, der er bedre end andre - er det korrekt?

Jeg glæder mig til at læse Jeres kommentarer på mine spørgsmål, så jeg kommer et skridt nærmere, med at komme i gang.


Mange hilsner
Fru Thordal
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du udelukkende strør papiruld ud, så skal du have etableret strør med passende afstand ( afhængig af gulvtype )
Papir uld kan ikke bære svømmende gulv alene.
Jeg ville nok bruge de bedst isolerende rockwool bats, i stedet. Det isolerer bedre end papiruld. Og så yderligere som foreslået af Frisk 100 mm nedenunder. Ellers får du ufrivillig  en delvis opvarmet kælder. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis