"plastglas"-bøje-anordning...

Jeg vil grov gerne skifte hylder i min campingvogn..
hylderne som er i skabet lige  nu "hænger" på midten...
De nye hylder vil jeg lave i "PLEXI-glas"  bedre kendt som akryl..
jeg vil gerne ha en bukket/bøjet kant ..for-og bagkant..den ene op..den anden ned..
Men jeg syns ikke det er specielt nemt at bukkebøje sådan en kant når værktøjet er en varmepistol..
jeg ville gerne lave en "PLEXIGLAS BØJER"..og jeg har en opskrift på hvor sådan en svend blir til

men jeg syns det er lidt overkill at bygge en maskine for at bukke/bøje 3 små hylder..
så derfor:
Hvem ka gi et godt råd til at gøre processen med varmepistolen til et godt stykke arbejde?
Eller er her en eller anden som har en PLEXIGLAS-BØJER..og som kan fixe et lille bukkeproblem for mig?
Ærbødigst

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Varmepistol er et udmærket værktøj. Så lægger du hylden med 10-15 mm ind over kanten på et bord, oven over lægger du et bræt som spændes godt fast ned imod med f.eks. skrue tvinger. Husk at have et lige så tyk stykke under den anden kant på brættet så til-spænding ned imod "glas" kanten bliver helt lige.  Nu kan du køre med varmepistol på plexi glas ind imod brættet.
Du skal være lidt tålmodig og ikke varme det for hårdt op på den ene side men lade varmen fordele sig godt ned i materialet. Så vil hylden "falde ned" ved egen vægt og det fastholdes i den vinkelrette position indtil det er helt kold. Igen lidt tålmodighed.
 Bordkant kan være afrundet lidt. . 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis