El installation

Hej alle, jeg vil gerne spørge jer om, må man gerne bruge  3*1.5 mm2  pakaj   kabel til downlight spot 230V? Tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Går ud fra, at dit spørgsmål går på om du må oplægge kablet som fast installation, så skal det være godkendt til 90 grader.
Det må du godt. Du skal dog være opmærksom på producentens anvisninger i forhold til minimum temperatur på kablerne til de enkelte downlights. Fx skriver Nordtronic i databladene til mange af deres downlights, at der skal anvendes kabler der kan tåle mindst 70 grader C, HVIS kablet kommer i berøring med downlighten. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

MortenB..  Ikke noget lovkrav om at det skal være godkendt til 90 grader, med mindre producenten af spottet forlanger det. I dag er de fleste installationskabler dog godkendt til 90 grader.
Tusind Tak for jeres svare, jeg skal nok købe et Downlight spot installations kabel, der er beregnet til temperatur krav🙏👍.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis