Hvorhen skal lamper kobles i disse to loftsudtag?



27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart -  blå ledninger i lampeledning til de blå, og brun i lampeledning til enten sort eller grå.
Du skal bare koble din lampe til de to ledninger med muffer på. Så får du sikkert lys i pæren.

fase
Hvilke to er det du mener?
Jeg har mange ledninger med muffe
Du skal bare koble din lampe til de to ledninger, der stikker længst ud ved loftskrogen. Den ene er med en dobbelt samlemuffe, der monterer du den  brune fra lampen. Den blå ledning med kronemuffen, samler du med den blå fra lampen.

fase
Annonce
Tak
Jeg har lagt ut billeder af to loftsrosetter
Hvilken roset/billede er det du mener?
I begge udtag monteres den blå fra lampe sammen med den blå i installationen. ( på nederste billede bør de blå ledere far installationen komme ind i sammen ende på kronemuffer.
 På det øverste billede kan der være tvivl om det er sort eller grå der skal bruges sammen med den brune fra lampen. De kommer måske fra en kroneafbryder ( dobbelt) så kan have 2 lamper der tændes hver for sig.
På det nederste er det sikkert den grå da den hænger længst ud og sandsynligvis har været brugt med held før. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok det er ingen kroneafbryder såvidt jeg kan se, kun en afbryder på væg i det rum
Kan sikring ryge om jeg monterer forkert? Eller give problemer?
Hvordan kan man vide om man har koblet rigtig eller forkert?
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis