Recover Start/stop batteri

Min benzinbil er som så mange andre biler i dag udstyret med start/stop teknologi. Den funktionalitet har bilen nu selv slået fra, da batteriniveauet er for lavt.

Jeg havde samme problem da bilen var ny, der ladede forhandlerens værksted batteriet vha. en særlig proces, hvor de tager batteriet ud af bilen, og lader det med en særlig lader, der genskaber batteriet (desulfate). Det skal åbenbart ske igen nu, hvor jeg ikke længere har garanti på bilen, og derfor selv skal betale for opladningen.

En almindelig batterilader kan ikke klare opgaven. Det er et EFB batteri. Hvad gør I andre - køber en rasende dyr professionel batterilader? :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kører noglelængere ture, eller lader være med at bruge alle strømslugere ved små-ture. Generatoren kan ikke følge med.
De intelligente små lader skulle også kunne gøre det, jeg har en 5 amperes lader, den har en speciel indstilling, der skulle kunne fjerne sulfatering.
Den impulslader, og køre op på 15,8 volt, så pauser den til spændingen på batteriet er nede på 12,8 sådan står den og arbejder, som jeg husker skal den stå i 12 timer.
Og på den måde skulle batteriet også blive ladet 100% op.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 21-01-2021 20:18:48

De intelligente små lader skulle også kunne gøre det

 Jo måske er der nogle småladere der kan, men min smålader kan ikke gøre det - er prøvet.

Værkstedet siger også, at man ikke kan selv. De har en procedure hvor de tager batteriet ud af bilen, og lader det med høj spænding under afkøling i vandbad, for at det desulferer.
De små ladere har ofte programmer til den slags, men det er ved lavere spædning, og i kort tid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis