Telefonledninger sidder fast i væg

En ledning med 8 små ledninger fra telefonstik/kabel stikker gennem væg til andet værelse hvor de har været fordelt i to stikkontakter (med telefon og internetstik i begge). Ledningen lader til at sidde fast i væggen men jeg vil rigtigt gerne have det væk da jeg skal sætte filt op og ikke bruge stikkene.

På den anden side af væggen går jeg ud fra at stikkene er forbundet til en anden kontakt men de er nærmest umulige at komme til.

Kan jeg “flå” i skidtet og se hvad der sker (med andre ord er der strøm eller andet i det jeg skal tage hensyn til?


Scholes
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke strøm i kablet. Er der ikke en dåse udvendig på muren, hvor ledningerne er forbundet til?

fase
Der er ikke strøm i så flå du bare, uden risiko for liv eller lemmer. Men jeg ville nok hugge / skrabe lidt ind i væggen så de kan klippes af og spartle.
Der er naturligvis en risiko for at de er monteret på et eller andet som så ikke virker bagefter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
S. Fabrin skrev den 20-01-2021 22:57:19

Der er ikke strøm i kablet. Er der ikke en dåse udvendig på muren, hvor ledningerne er forbundet til?

Altså, de sidder i to stikkontakter på værelset. Går derfra gennem væg hvor de formegentlig er forbundet til en anden stikkontakt men den sidder tosset og ikke tilgængelig efter tidligere ejere har lavet køkken. 


Scholes
ev elmand skrev den 20-01-2021 22:58:21

Der er ikke strøm i så flå du bare, uden risiko for liv eller lemmer. Men jeg ville nok hugge / skrabe lidt ind i væggen så de kan klippes af og spartle.
Der er naturligvis en risiko for at de er monteret på et eller andet som så ikke virker bagefter. 

 Ok så jeg behøver ikke være bekymret for noget kortslutter eller andet inde i væggen hverken nu eller sidenhen?

jeg har afmonteret dem på den side hvor de stikker ud og tænker ikke de forbinder noget der skal virke. De er mere en forlænger fra en installation 

Scholes
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også