Fugt i kælder - måske fra kloak?

Efter jeg har fjernet det yderste lag puds og maling fra væggene i min kælder, som ellers er tør, opdagede jeg disse fugt skjolder. De var der ikke, da jeg havde fjernet det gamle maling. Men efter en uges tid, hvor det havde sneet og regnet en del, kom der tre fugtige pletter på væggen.

Jeg underer mig over, at de ligger på række, og er derfor bekymret for, hvorvidt der er en utæthed et sted. Måske det "bare" er grundvand, men synes dog det er mærkeligt, at det er tre "prikker" ved siden af hinanden.

Der er et udhæng på en meter hele vejen rundt om huset, så det er ikke fordi det regner ned af væggen (det er iø væggen ud mod indkørslen). Jeg har vedlagt de gamle tegninger jeg har af kloakeringen. Er der nogen bud? Bør jeg få en tv inspektion ud til kloaken i indkørslen. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu ikke normalt det er fra kloakken , mere grundvand eller et stoppet dræn
men kan da ikke afvise det , da det er betonrør du har , og de har det med at blive utætte, men ikke noget du normalt kan se på kloak tv
efter tegningen skal der være et omfangsdræn , først vikke jeg nok få det spulet
det ser dog ikke ud til der er en spulebrønd på strengen , så å man grave det fri et sted for at komme til det
men snak lige med ham ,  med spuleren før du begynder at grave
hjælper det ikke , er der ikke andet for end at grave soklen fri og sætte en membran på udvendig
Er det en kloakmester jeg skal have fat på, for at få vejledning omkring spuling af omfartsdrænet?
ikke nødvendigvis , men det er tit kloakfirmaer der også spuler
søg på kloakspuling i dit område 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også