Fliseklæb over svindrevner på et pudset hus?

Først lidt historie:
Vi købte et ældre pudset hus for 10 år siden.
I forbindelse med overtagelsen fik vi en murer til at pudse områder af facaden om, inkl. et område over et vinduesparti.
Umiddelbart efter det blev udført begyndte det at dryppe ind over vinduet da de regnede.
Ingen kunne forstå det, og der blev iværksat en helt masse forskellige tiltag, som ikke løste problemet.
Til sidst fik mureren, ved hjælp af en tømrer, øjnene på et ganske lille svindrevne over den reparation han havde lavet - altså imellem gammel puds og det han havde lavede nogle måneder forinden. Mureren pudset over det område (jeg er næsten sikker på at brugte en fliseklæb), og wupti det holdt tørt i 10 år.

Så frem til nu, hvor vi er begyndt at få vand der trækker ind samme sted :-/
I løbet af det sidste år har jeg set enkelte små svindrevner begynde lige overfor det område det blev pudset med fliseklæb for 10 år. Så længe det var tørt, tænkte jeg ikke nærmere over dem.
Så står jeg her i januar, og jeg vil selvfølgelige gerne lave det tæt igen så hurtigt som muligt.

Jeg er sådan set klar til selv at pudse over de berørte område med fliseklæb, ligeså snart det bliver +5 grader og tørt. Det er ikke helt sikkert at det er her vandet trækker ind, men baseret på overstående erfaring vil jeg gerne prøve det.

Giver det mening at pudse lidt fliseklæb over området - er fliseklæb kendt som et reparationsmateriale på facader der er pudset med mørtel?

Jeg er med på at man på et tidspunkt nok skal lavere en grundigere løsning for at komme svindrevnerne til livs (undersøge om der en gamle overligger i murværket der forårsager revnedannelse, få den fjernet og pudse over hele området med netpuds), men her og nu står jeg i januar måned, og gerne vil gøre det tæt hurtigt som muligt ;-)
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis