Renovering af sommerhus

Hej,
Jeg er ved at renovere sommerhus, hvor jeg har afmonteret en gammel emhætte der sad i loftet. Har nu installeret kogeplade med emhætte i, så jeg vil bare bruge hullet som en ekstra udluftningskanal. Jeg havde dertil købt en ventilationshætter der hæfter oppe i røret med tre stykker metal og havde sat den helt fast med montagelim og den sad fint indtil den her forleden havde sat sig løs og jeg fandt en del vand oppe i renden. Forestiller mig det er kondensvand pga. temperaturforskellen og det gør det nok ikke bedre at det er lige over kogepladen.

 Nogen der har nogle gode råd?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er hele røret isoleret?
Hvis ikke, er det her fejlen ligger. Kondens pga manglende/utæt isolering.
Jeg kan ikke lige se op mellem træ og rør, da der er fyldt med PU skum, men det ligner er ganske almindeligt rødt pvc rør, men der kan jo godt være isolering trykket rundt om. Huset er bygget i 91 og problemet har ikke været der da der sad en emhætte.

​Hvad kan jeg gøre hvis røret ikke er isoleret? 

Jeg tillader mig lige at stille dig et spørgsmål, selv om jeg ikke lige kan hjælpe dig med dit problem.
Den kogeplade med indbygget emhætte i, hvad fabrikat er det? Er det modellen med emhætten placeret mellem kogesektionerne eller er det den, som kommer op bagved?
Har du aftræk på eller er det med indbygget kulfilter?
Har du nået at bruge den så meget, at du umiddelbart kan drage en konklusion om du er tilfreds med denne løsning eller ej.
Jeg spørger fordi, at jeg selv overvejer en løsning med indbygget emhætte, men der er ikke mulighed for aftræk, så det skal være med kulfilter, og det er begrænset hvad jeg har kunnet finde af folk, som har kunnet berette om erfaringer med dem, herunder også støj.
I mit tilfælde skal den bruges dagligt, da det er i vores hus, at vi overvejer at lave denne løsning.

Kurt B. Andersen
Vi har brugt den omkring en 6 gange og synes ikke den larmer memer end en almindelig emhætte. Vi kører med aftræk da vi havde muligheden, så ingen kulfilter. Det giver også mere træk på den måde.
Det er en af de billige fra Power med aftræk i midten mellem kogepladerne. Tror den hedder Eico
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis