Ventilatorstøj i Danfoss Air W1

Hej, Jeg har et Danfoss Air W1 hvor ventilatoren støjer og jeg vil høre om nogen der har erfaring med at skifte lejer?
Det er ebmpapst ventilatorer og ganske let at afmontere disse. Til gengæld er jeg i tvivl mit adskillelse af ventilatoren da der ingen synlige bolte er.
Nogen der kan hjlælpe her?
Ventilatoren hedder ebmpapst R3G133-AM07-05
på forhånd tak
Flarup
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Fik fandt du nogensinde ud af at skifte lejet? Står i samme situation dog på et W2 anlæg. 
Ja, det er ret nemt, jeg har vedhæftet billeder så du kan se forskellige årgange af anlæg. Hvis det er som mit er det ret simpelt at trække ventilatorerne ud af flamingo indsatsen, jeg tog foto af ledningerne så jeg kunne huske hvor de skulle monteres igen.
Lejerne kostede ca, 35 kr stk så og der sidder 2 i hver ventilator så jeg skiftede alle 4
Håber det lykkes for dig
Tak for hurtigt svar og udførlig guide - til trods for den gamle tråd.

Nu skal jeg bare lige have ventilatorkassen ud. Synes den sidder urokkeligt fast. Burde den ikke bare kunne trækkes ud af flamingoen? 
Mine ventilatorer sad for sig selv. Kan se ud som din hænger på sammen med elstyringen
Jeg skulle lige have lidt godt fat men så slap de
Ps metal kabinetter var popnittet. Dem borede jeg af og samlede med små bolte igen
Jeg fik den ud tilsidst. Det skulle bare arbejdes lidt med den. Så nu har begge ventilatorer nye lejer, at det står af efter 5,5 år er lige tidligt nok. Men rart det kunne klares for få hundred kroner.

Jeg skulle dog bruge 626 lejer og ikke 608 som i den nyeste version. Er der ikke en fejl i overskriften på din guide for den gamle version!  (Som i øvrigt er rigtig fin!)

Det kan godt tyde på det er en kendt problem, da 608 lejet er større. 
Annonce
Dejligt det er klaret, det er muligt der er en fejl på en del af den. Jeg har ikke selv lavet den men fik den tilsendt af en medarbejder i et ventilationsfirma.
Hej.   ( Beklager....  Jeg ved godt, det er en gammel tråd )
Kan I huske, hvor lang tid det tog at skifte lejerne. ?
Jeg har lige fået en regning på kr, 4.946,- for udskiftning af lejerne i mit Danfoss Air.
Lejerne koster kr. 83,- stk. Og de har skiftet 2 stk.

Jeg synes det lyder voldsomt.  ?

Vh. Lars

Første skifte tog mig selv Max 2 timer. Næste vil tage under 1 timeMvh Bjarne
Hi, i have the same fan R3G133-AM07-05 is it by any chance that you remember the code of the wheel barrel and the shop from where you can buy something like that? I cant find anything online.. Thank you in advance! 
Hi, I'm on holiday until April 25, but ball bearings have been bought from Randers Tekniske Forretning.  I just measured the ball bearings.  Otherwise I can check after my holiday
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis