Hjælp til væghængt skrivebord

Hej,

Jeg har brug for lidt indpark til hvordan jeg bedst får banket et ordenligt skrivebord sammen til mit nye hjemmekontor. Værelset jeg bruger til kontor er 8,8m2 og har lidt sjove vinkler.
Jeg vil gerne lave ét stort skrivebord, som jeg kan bruge til min private computer, arbejdscomputer og til diverse hobby projekter.

Her er en plantegning af kontoret, med min ide til hvor bordret skal være.
A: 293cm
B: 122cm
C: Her forventer jeg primæret at sidde. Min computer skærm kommer til at være på væggen ved siden af vinduet, eller i hjørnet ved den stiplede linje.

Hvis det er muligt vil jeg helst undgå bordben, så jeg har kigget på sådan nogle kraftige 'hylde-knægte':
https://www.bauhaus.dk/pn-bordbaering-hvid-300x550-mm
Tænker 6-8 stykker må være nok?

Jeg har dog lidt svært ved at finde nogle bordplader som er lange nok, uden at de koster en formue. Jeg ville foretrækker mørkt træ/look, som er relavtivt hårdt da jeg kommer til at bruge det som et arbejdsbord.

Det skrivebord jeg har i dag er 80cm dybt, jeg tror umildbart godt at jeg kan nøjes med 60cm istedet.

På forhånd tak,
Kasper
Hej, Jeg har brug for lidt indpark til hvordan... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man har værktøjet og evnerne kan man sagtens lave en pæn samling i 2 laminat bordplader. Man gør det jo når man laver køkkener bla.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jens J. skrev den 20-01-2021 15:18:43

Hvis man har værktøjet og evnerne kan man sagtens lave en pæn samling i 2 laminat bordplader. Man gør det jo når man laver køkkener bla.

 Fair - det har jeg bare ikke set :-)


En anden ting som trådstarter lige skal overveje er dog hvordan hans skærm står.
På mit eget skrivebord er skærmfoden sådan at skærmen står et stykke inde på bordet. Så selvom jeg har 63 cm dybde på skrivebordet så er der kun lidt over 40 fra kanten af skrivebordet til skærmen.

Ask
Jeg ville virkeligt overveje, blot at have EN bordplade du skærer i vinkel mod væggen. Du mister lidt bordplads, men det er vanvittigt meget lettere at skære rigtigt, end at skære to plader i vinkel, der samtidig skal være på indvendigt mål - Du får kun en chance! Jeg kender ikke dine evner, og det værktøj du har, men den der kan selv en køkkenmontør lave fejl på.

Vær opmærksom på, at de billigste laminatplader er svære at skære uden at du slår lamineringen af. Du kunne overveje at bruge (brugte) gulvbrædder. Fordelen er, at du har noget mere tolerance i forhold til at skære de rigtige vinkler, og skulle det smutte så er omkostningen begrænset. Men det kræver noget afstivning eller nogle flere bæringer. 

Mvh Troels
TRRA skrev den 21-01-2021 09:52:25

Jeg ville virkeligt overveje, blot at have EN bordplade du skærer i vinkel mod væggen. Du mister lidt bordplads, men det er vanvittigt meget lettere at skære rigtigt, end at skære to plader i vinkel, der samtidig skal være på indvendigt mål - Du får kun en chance! Jeg kender ikke dine evner, og det værktøj du har, men den der kan selv en køkkenmontør lave fejl på.

Vær opmærksom på, at de billigste laminatplader er svære at skære uden at du slår lamineringen af. Du kunne overveje at bruge (brugte) gulvbrædder. Fordelen er, at du har noget mere tolerance i forhold til at skære de rigtige vinkler, og skulle det smutte så er omkostningen begrænset. Men det kræver noget afstivning eller nogle flere bæringer. 

 Beklager det sene svar :) 

Den mulighed havde jeg også overvejet, men det vil give mig et spøjst hjørne som jeg ikke kan bruge til så meget.
Jeg kan lave lidt selv, men kender heldigvis et par stykker jeg kan trække på til at få lavet en ordenlig samling :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis