Fejl ved isolering af redskabsrum og værksted

Jeg har i sommer isoleret skur og værksted, men er nu blevet opmærksom på at det måske er lavet forkert ;(

Så nu vil jeg høre om der er gode råd at hente her.

Mit skur og værksted er bygget på følgende måde
  1. Udvendig beklædning
  2. Vindpap
  3. Knauf Ecobatt formstykker 34, 95 mm isolering
  4. Dampspærre
  5. Fermacell fibergips
Er jeg nødt til at installere en ventilator? - fx denne: https://www.dk-indeklima.dk/vare/duka-one-pro-50-plus/
 

Jeg har i sommer isoleret skur og værksted, men er... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det lyder som en bedre ide med en affugter. 

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Hvis du ikke har et opvarmet skur/redskabsrum med automatisk ventilation skal du fjerne damspær indenfor og skrotte gipspladerne i skuret. Hvorfor vil du nok spørge og her er forklaringen. Det er fint at isolere væggene for at holde temperaturen nede i vinterhalvåret, så du ikke risikere, at dine øl springer derude 😀 Grunden til at man ikke bruger dampspærre indenfor i et uopvarmet skur er, at fugten /kondensen  opbygges i skuret og laver skader på sigt. Generelt anvender man hellere ikke gips plader i et uopvarmet skur, da det suger fugten/kondensen og skaber skader. Så af med damspær indenfor og gips pladerne. Og opsæt krydsfiner eller osb plader. Derefter opsæt 1 - 2 teleskopventiler som skaber et naturligt flow i skuret. 
Dey kosher alt sammen penge. Så de kunne ligeså godt blive brugt på den billige luft/luft varmepumpe til 3-4000 kr.
Det er sandt Frisk men hvis man har materialerne så ville jeg nok gøre det. Jeg købte krydsfiner til en fornuftig pris 😀 Jeg isolerede væggene, monterede krydsfiner og sat 2 teleskopventiler i. Der er et naturligt flow og min energi regning er ikke steget. Mine øl og sodavand springer ikke 😀 Men jeg tror også det meget handler om hvad rummet skal bruges til eller hvad man opbevarer derude. Dyrt værktøj så vil jeg nok også bruge din løsning med en varmeķilde og ventilation.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis