Miele wda110 vaskemaskine

Hej
min miele driller mig. vi kan ikke have ret meget tryk på vand indgangen til maskinen for ellers løber sæbeskuffe holderen over ved skyllemidlet skyl også er den ikke nok tryk på til at skylle sæbe ordenligt ind.... diagram https://blackwellanddenton.com/product/miele-5632920-lid-top/
har renset bruse/stråle pladen og 20 til 29 på diagramet og sæbeslangen der var noget snask i men har stadig samme problem nogen ideer
del 26 på digrammet hvilken funktion har den
den klukker også lidt ved skylninger engang imellem..... det er som om den ikke kan komme af med luften ind fra tromlen hurtig nok som vandet  komme ind og derfor løbe det over.
har tjekket at vandtryk er indenfor miele spec og vandslangen ikke er klemt eller andet og at afløbs slangen anbefalet højde og ikke klemt eller andet

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at rense vandlåsen mellem sæbeskuffen og karret? Hvis den stopper til løber vandet ikke ned i maskinen, men ud af fronten ved sæbeskuffen.
Hej
ja den er renset så den næsten ligner en ny ( der er vandlås i sæbeslange ;-) )
så vidt jeg kan lurer er der vandlås i pumpehuset (den rest vand der står i pimpehuset) og vandlås ved sæbeskuffe og karret og vandlåsen på afløbs slangen ....hvordan den lukker luft ud fra karret når der skal vand ind i karret
der er en slange fra pumpehuset op til kar siden efter vandlåsen fra sæbeskuffen videre til en skumkugle hus/beholder
som der også er tilsluttet afgang fra pumpen og afløbs slangen
men kan ikke se hvordan den hus/beholder skulle aflufte karret  når alt er lukket af med vandlåse 

Selve karret bliver udluftet via en slange i toppen der løber ind i huset med sæbeskålen; Når du har kontrolleret at slangen med vandlåsen fra sæbeskålen og ned til karret er OK, så er det en mulighed at det er den udluftningsslange der er stoppet, så karret ikke kan komme af med luften.

Den tynde slange (20) der går op fra pumpehuset er beregnet til at udlufte pumpen hvis der kommer for meget skum i den. Hvis den slange stopper kan maskinen ikke altid komme af med vandet og tøjet bliver ind i mellem ikke centrifugeret ordentligt.

Slangen fra ventilhuset (23) er beregnet til at ventilere afløbsslangen, hvis man får den monteret med udløb lavere end maskinen. Ellers kan afløbsslangen fungere som hævert og tømme maskinen for vand utilsigtet.

Der er ingen af de sidste to ting der kan få vand til at komme ud af sæbeskuffen.
Hej SnowCrash
tak for forklaringen kom også i tank om at der en slange som kommer fra toppen af karret til brusepladen det have jeg selvfølgenlig glemt at kikke på den og det give mening efter din forklaring at det er den når det er en af de nemme
og igen tak
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis