Trailerstik

Hej med jer. Det er ret frustrerende, at ofte, når man skal koble en trailer til bilen, så virker lysene ikke ordentligt. Jeg er ret sikker på, at det er p.g.a. dårlig forbindelse. Findes der et "vidundermiddel", man kan sprøjte stikkene med, så man undgår korrossion
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det sidder jo et udsat sted, så der er ikke noget mirakelmiddel. En start er at sætte beskyttelsesdækslet ordentligt på. :)

Nok Ikke et mirakelmiddel, men jeg har god erfaring med at bruge Prolan spray (medium), i et tyndt lag.
Det holder stikbenene fri for ir, og så smøre det plastdelene så det hele glider lettere.
Jeg bruger det til kuglen på trækket også, så den ikke ruster, bruger en hætte også, når traileren ikke er på.
Jeg bruger trailer rigtig meget på arbejde, så det er langtidstestet.  

Vi prøver igen, i morgen --
Du kunne forsøge med kontaktrens (på spraydåse).
Og du er helt sikker på at din stelforbindelse er i orden? Tjekkes når traileren ikke er tilkoblet bilen bortset fra elstikket.

Søren O
Jeg tænkte på at pensle  stikket godt med kobberfedt. Er det "No Go" ?
Søren Kingo skrev den 20-01-2021 18:01:11

Jeg tænkte på at pensle  stikket godt med kobberfedt. Er det "No Go" ?

Det er ikke den bedste ide, du har fået. Kontaktrens er nok løsningen.


fase
Hvis ellers kontaktfladerne ikke er irede, så er Prolan rigtig godt, det hindre at der dannes ir, og har en god isolerende evne, så der er intet der kortslutter, og smørre plastdelene, med en rigtig god langtidsvirkning, især godt til 13 poledestik.
Kontaktrens som jeg kender det, fordamper ret hurtigt, men renser da lidt.
Men er stikkene irede, så sæt nye på, de koster ikke mange kr.
Kobberfedt vil jeg bestemt ikke anbefale, at du bruger..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis