Gipsloft

Hej. Jeg vil lave gipsloft i mit køkken/alrum. Der er profil brædder som loft nu. Mit spørgsmål er så om jeg kan sætte gips direkte op på mit profil loft og skal jeg ha 2×Gipsplader? Jeg kan nemt komme til at skrue mit profil loft ekstra fast da jeg kan se hvor der er spær. Jeg er blevet fortalt at der skal 2 lag op ellers kan loftet revne. Nogen der har erfaring med dette?

Mvh JDA
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Jeg har været samme omgang i gennem i vores hus. Ca. 180m2 loft.
De gamle lofter af profilbrædder er blevet skruet fast i spærerne med én skrue i hvert bræt (det er fast arbejde  ) Her efter har jeg opsat ét lag gips, fuldspartlet, monteret filt og malet. Her snart fire år efter ser der stadig ud som nyt. Vi har endda haft håndværkere på loftet til at fjerne al isolering og isolere på ny. I vores forrige hus som jeg selv byggede opsatte jeg også kun ét lag gips i lofterne. Ingen problemer. Jeg ville aldrig opsætte to lag i et loft! 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vi har sat gipsplader op på allerede eksisterende træloft i sidste uge. Efter to lag maling opstod der revner. Gipsplader blev skriet fast til spærerne. Hvad kan det skyldes?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det gamle loft ​har ikke været stabilt nok. I det gamle indlæg fra Wezio, kan du se at han brugte en masse ​skruer til at sikre det gamle loft, inden han lagde gipsplader.

Du har næppe skruet gipspladerne fast på spærene, hvis de er laget uden på træloftet.

Du fik ikke rigtigt et forslag til hvad du kunne gøre. ​Er det et sted, eller er det flere steder? Jeg går ud fra at revnerne er der hvor pladerne er samlet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja det er, hvor pladerne er samlet. Der er 3 steder. 
Hvis dit nuværende profil loft er fuldmalet, vil jeg tro det ikke slår sig mere - ellers arbejder et sådan loft lidt. 
I min verden, fjern profilloft og brug 2 lag, eller opsæt osb3 som 1.lag. ( måske trænger din dampspærre også til fornyelse )

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også