Revner i fuge ved gipsloft

Jeg har i foråret sat mit første gipsloft op i  vores tilbygning og var godt tilfreds med resultatet indtil december. Da sprækkede hele loftet langs kanten. Nogle steder virker det til, at fugen nærmest har sluppet både væg og gipsplade og andre steder er der "bare" en ujævn revne langs fugen - se billeder, jeg har min hånd med så I kan få en idé om størrelsen på revnerne.
Jeg har ingen revner på selve loftet, kun i kanten.
Tilbygningen er træ på 2 sider og sten på den sidste. 
Har I nogen idé om hvad jeg har gjort galt og hvordan udbedrer jeg det?
(Der er brugt Knauf 1200x2400 13mm gipsplader og den fuge min lokale maler anbefalede)
På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får aldrig en overmalbar fuge til at holde, og bruger du en mere elastisk fuge, så vil malingen på fugen krakelere i stedet for. Du bør overveje om ikke en meget lille skyggeliste af en art ville være en bedre løsning.

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg har til samme formål brugt Dana Sealflex hybrid 522, da den efter sigende skulle have samme fleksible egenskaber som silikone og er overmalbar. Det har ikke revnet efter nu 2 år..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det sker typisk her i vintertiden, hvor luftfugtigheden er meget lav. Du kan give det noget mere akryl i revnerne og tørrer det resterende pænt af. Derefter maler du det.
I vores tilbygning gjorde jeg ovenstående de første tre år. Nu holder det!   

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også