Radiator - lav varme og forindstilling

Kære LDS'ere

Vi døjer lidt med en radiation der ikke vil varme ordentligt op.
Radiatoren er "2-delt" som det kan ses på billeder og befinder sig i hjørne af et rum under to store vinduer.
Jeg har kun én pumpe siddende i varmerum (og den er til gulvvarmen) så jeg antager at radiatoren kører direkte på fjernvarmen. Radiatoren er forsøgt udluftet uden succes.

Radiatoren bliver kun varme i de øverste 5 cm og varmen aftager gradvist helt mod enden hvor radiatoren er helt kold (i toppen). Jeg har forsøgt at afmontere termostat og stiften i ventilen kører fint og jeg kan høre flowet stopper/starter når jeg bevæger stift ind/ud. Jeg har forsøgt at afmontere termostat natten over, men dette gjorde ingen forskel i opvarmningen (der er ikke varmt nok i rummet til at den ikke skulle blive varmere).

Der sidder en forindstillingsring på ventilen (billede). Hvad jeg kan se på Youtube så burde denne bare kunne trækkes ud og herefter drejes med fingrene. Dette er ikke tilfældet her. Ringen trækkes fint ud, men den kan ikke drejes. Er der nogen der har en forklaring herpå?

Nogen der kan være behjælpelige med en løsning? Tak! (Hilsen den frosne familie)
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis