Hjemmelavet vægskur

Jeg vil have bygget et mindre vægskur op af vores nu værende skur uden for til et par cykler og små ting som skovl og kost der fylder i vores nuværende skur.
Har gamle hegns brædder til at ligge, som jeg tænker vel kan bruges lige så godt som lægter til det lille skur.
Tænker hvis jeg feks tager en hegns rædde og skære i 2 dele, skruer dem sammen dobbelt, så er de vel lige så gode som de lægter man køber????
De skal bruges til at fæstne det lille skur til det nuværende skur. Til at holde bølge taget fast som en slags spær.
Kan det være en billig løsning nu hvor jeg alligevel har brædder til at ligge.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis dine hegnsbrædder er 16x100 og du flækker dem og skruer den sammen 2 og 2 så får du en “ lægte “ på ca 48x32 altså noget svagere end en taglagte der er 38x57 . Hvis du bruger 3 brædder så får du noget det ligner en lægte, dog ville jeg ud over at skrue dem sammen også lime med vandfast pu lim. Men da trykimp. lægter koster kr. 8,75 pr. m. ville jeg nok købe dem, så kan du jo bruge hegnsbrædderne som tagbrædder som underlag for tagpap eller hvad der nu skal bruges som tagdækning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis