Nye vinduer og døre, hvilket fabrikat / model?

Hej.

Jeg overvejer at skifte vinduer og døre i hele hytten. Det er tilskyndet af man åbenbart kan få et energirenoveringstilskud til det. Og kan man det om 2-4 år hvor det måske havde været planen at skifte vinduerne?

Hvilket fabrikat / model skal man gå efter?
Jeg tænker at en smal ramme vil passe mig godt og en træ/alu løsning pga lav vedligehold.

Forslag og erfaringer modtages meget gerne :-)

MVH Njord

MVH Njord
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velfac laver rigtigt pæne vinduer og virker top professionelt, men det er også dyrt.
perhans skrev den 19-01-2021 10:33:44

Velfac laver rigtigt pæne vinduer og virker top professionelt, men det er også dyrt.

 Velfac er nok desværre nogle af dem jeg vil fravælge, ikke pga pris, men pga problemer med kuldebroer, kondens i rudekanterne.

Hvis jeg ikke husker helt galt fik Velfac netop ændre (nedjusteret kravene) til nye vinduer i den nyeste opdaterede standard for boliger. Det var vist netop fordi deres Velfac 200 serie ikke kunne leve op til de foreslåede nye krav!

MVH Njord
Slet ingen bud??


MVH Njord
Min datter fik Velfac træ/alu ultra smal ramme i sort til hele huset incl kæmpe skydedørsparti. Det er 4 år siden og alt er super.
Hej Frisk.

Lyder godt, er der ingen kondens, ej heller indv i stærk Frost ?

Er det et nyt eller ældre hus?
Genvex?

Jeg har ingen Genvex, huset er fra lige før det blev moderne.... Og med de mange niveauer er det ikke ret let, eller realistisk at bygge ind... Jeg har gulv i 4 niveauer, incl kælder... Loftet er plant i de to ender af huset i et niveau, et andet og højere i det meste af midtetsektionen, hvor der også er skrå loft i en del.... Og de mange loftrum har ikke rigtig nogen reel forbindelse mellem... 

MVH Njord
Annonce
Tjek evt positivlisten. Udvalget er jo ikke så stort så find et du kan lide.
Positivliste
Jeg har ingen erfaring med om de er gode eller ej

Bare kald mig BBB 
Jeg fravalgte velfac pga deres rammer er meget bredde, og i mine øjne grimme lukke løsninger.

Outrup vinduer er en af de eneste der har godkendte patricia vinduer til max tilskud.

Men overvej om du har behov for nye vinduer, eller kan nøjes med at skifte alle glassene.
Idag skal du installerer 3-lags vinduer, hvis du skifter hele vinduet.

 

Tjek outrup og KPK ud også
Svarpå dit spørgsmål, nej der har aldrig været kondens, ejnheller lige nu med frost. Deres hus er builtup fra 1961. Den type med træindsatse mellem vinduerne. For øvrigt leverede Velfac alu beklædning til alle disse blindstykker, som blev isoleret, i samme farve som vinduer - uden beregn. Flot. Det er også et hus på næsten 190 kvm. PS det er træ/alu
Ellers kig Schüco. Lidt dyrere, men også betydeligt bedre.... 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis