Væg går ikke helt til gulv - hvad skal jeg fylde ud med?

Hej alle,
Jeg håbede jeg skulle dække bunden på denne væg med fodlister, men desværre viser det sig at jeg har fået et indbygget skab alt for tæt på væggen til venstre for, der gør at der ikke er plads til nogen fodliste når jeg åbner lågen.

Jeg skal derfor gør mig absolut bedste for at få dette til at blive en pæn afslutning på væggen. Der er lidt dybde i hullet - et par cm.
Jeg tænker lidt forskellige ting:
-- Gipsmørtel ind - og så ellers bare lag på lag.
-- Skære et stykke træ til der kan ligges ind i hullet "som bagstop", evt. lime det fast derinde, også spartle op.
-- PU-skum? Bliver det noget beskidt værk?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ik lige tage et foto, hvor man bedre kan se skabet 

Mvh. Christian M
 

Jeg ville fylde revnen ud med bagstop til vinduer, indtil 5-6 mm fra yderkant og så fylde revnen ud med hvid malerfuge og rette af.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
@Christian - jeg har vedhæftet et billede her! 🙏

@Frisk - Ja det tænkte jeg også som en mulighed. Det er dog min. 2 cm højt det der skal fyldes ud, hvorfor jeg tænkte at rent "finish-mæssigt" ville se flottere ud hvis det var spartlet?

Jeg vil tro at metoden fra Frisk er den mest gangbare. Men du skal have malertape på dine gulvbrædder. Selv malerfinish er ikke let at få af ru træ.
Ellers skal du lime en strimmel hvidmalet aluminium på som en forliste. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kan du ik bare flytte skabene 5 cm væk fra væggen, og så skære en inddækning til mellem væg og skab?

Og så monterer fodlister? 

Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
@Christian
Desværre ikke. Skabene er bygget ind og går i en L-form rundt på om hjørnet! Dem får jeg ikke fra hinanden igen ;)

@Ev Elmand
Tjek. Det lyder til at folk er mere på fuge end på spartel! 
Hvad med en meget tynd, men høj fodliste? Du kan f.eks. bruge en forkantsliste med 1 run kant, de kan fx. fås 5 mm tykke
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hahc skrev den 20-01-2021 11:16:52

@Christian
Desværre ikke. Skabene er bygget ind og går i en L-form rundt på om hjørnet! Dem får jeg ikke fra hinanden igen ;)

@Ev Elmand
Tjek. Det lyder til at folk er mere på fuge end på spartel! 

 Okay du kan ikke rykke alle skabene 5 cm den ene retning? Eller er det fordi du ikke gider? 

Løsninger med fuge eller spartel bliver sjusket og - efter min mening - grimt, uanset hvor omhyggelig du er. 

Mvh. Christian M
 

Enig med Christian M. Jeg ville gå efter en så tynd gulvliste som mulig, som jeg skrev før, eller en metalprofilliste som er de tyndeste. Ellers kan du ikke skære lidt fra bunden af skabsdørene så de kommer til at åbne over en lav gulvlisten?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kan skabene ikke stilles op på en lav sokkel på 3-5cm højde, så du kan komme til at montere en sandliste?

Hellere leje end at bo på gaden.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også