Grundvand siver op under trampolin

Hej
Jeg har et problem med grundvand, som siver op under min nedgravnings trampolin. Det står faktisk næsten helt op til dugen. Dvs 1 meter vand.
Jeg har både lavet dræn og lagt småsten i bunden, da det blev lavet sidste sommer.
Jeg har ladet mig fortælle, at vi måske har ødelagt nogle jordlag, som ellers ville holde grundvandet nede, men det var jeg ikke klar over, da jeg lavede trampolinen. Derudover skulle vandspejlet stå højere om vinteren, men dette skader fjedre, dug osv, samtidig med, at det er farligt, hvis nogle falder igennem dugen og ned i hullet med vand.
Nogle gode råd til hvordan jeg permanent, eller i vinterhalåret kan undgå den store mængde vand?
Hilsen Christine
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har lavet dræn som fører hvorhen? Drænet kan tilsyneladende ikke føre vandet væk.

fase
Mod grundvand er der kun en ting der virker og det er en pumpe der skal skal sidde i en brønd der er dybere end hullet til trampolinen, så grundvandet søger derhen og bliver pumpet væk til feks offentlig kloak.  
Men det ville jeg mene er overkill for at holde en trampolin fri, og set i lyset af at den jo nok ikke bliver brugt ret meget på denne årstid.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nu har du en enestående mulighed for at dyrke en eksotisk sportsgren - dybhavstramplin   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Det lyder skørt, at du skulle have problemer med grundvand i samme højde som græsset i din plæne. Altså medmindre det er en sump.

Prøv at smide et par billeder op af udgravningen og området. Måske der er noget, der kan give en indikation? 
Fortsætter lige en gammel tråd, men vi hørte jo aldrig mere, så håber ikke nogen faldt i søen.

Jeg har gravet et hul som er fyldt med vand. Og det er en del af min have egentligt også i vinterhalvåret, så det var forventet.

Min idé er at bruge mit trampolin hul om vinteren til en slags pumpebrønd. Vil føre 2 dræn fra område i haven som er hårdt ramt. Så vil jeg grave et lille firkantet hul på kanten af det runde, det firkantede hul vil jeg lave i cirka samme dybde som bunden af trampolin hullet. Jeg vil "fore" mit mærkelige firkantede hul med fliser. F.eks 40x40 og så sætte en dykpumpe ned i denne "brønd". Der er store mængde vand i mit område, og jeg har derfor med fin succes brugt mit store hul som buffer område her i den våde vinter og pumpet det op i kloak.

Hvad overser jeg af dumme ting? 😬
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis